| کد خبر: 57476 |

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری در گفتگو با تین نیوز اعلام کرد:

◄ تهیه فراخوان شناسایی شرکت های فعال حمل و نقل شهری؛ به زودی / تاکسی ویژه توریست راه اندازی می شود

تین نیوز | سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در خصوص فراخوان شرکت های حمل و نقلی توانمند به منظور ارتقای سطح خدمات به شهروندان خبر داد و گفت: دعوت از خودروسازان نیز در این طرح دیده شده است.

مسعود طبیبی در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به برخورداری خودرو  "آریو" ساخت ایران خودرو از استانداردهای مورد نیاز تاکسی، افزود: متاسفانه در ایران نسبت به نصب آپشن در تاکسی ها کم توجهی خاصی وجود دارد. این کار مانع از راحتی خودرو هنگام استفاده عمومی شده است. این کار به بازی باخت- باخت تعبیر می شود.

وی تصریح کرد: اتحادیه سازمان های تاکسیرانی شهری کشور در حال آماده سازی مقدمات طرح فراخوان و دریافت تاییدیه نهایی از وزارت کشور در زمینه شناسایی شرکت ها و سرمایه گذاران داخلی در زمینه حمل و نقل شهری است.

به گفته وی، با نگاهی کوتاه به سال های دهه 70 می بینیم، با ابتکار شرکت های خصوصی مسافربری بین شهری برخی از خدمات ویژه در اختیار مسافران قرار داده شد که با ادامه روند این کار به یک وظیفه ذاتی بدل و شرکت های مسافربری دولتی نیز به منظور حفظ مشتری ناگزیر از سرویس دهی شدند. با الگو پذیری از این کار می توان رفاه را به تاکسی های شهری انتقال داد.

طبیبی افزایش سطح خدمات به مسافران را یکی از اهداف طرح فراخوان شرکت های توانمند و دارای تجربه موفق اعلام کرد و اظهار داشت: با حذف تدریجی یارانه تاکسی ها و از میان رفتن جذابیت به ادامه کار برای برخی رانندگان، اتحادیه برای نگهداشت آنان نیازمند همکاری مرجعی قوی است.

سرپرست اتحادیه سازمان های تاکسیرانی شهری کشور، مدیریت متمرکز و توانمند را یکی از ابزار دقیق برای تحول در هر بخش دانست و گفت: در این طرح در پی آن هستیم تا تاکسی ویژه توریست در کشور را راه اندازی کنیم که برای این کار باید تاکسی داران ما، نسبت به یادگیری های لازم اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه تاکسی ها تنها در ساعاتی از روز به عنوان خدمات ویژه فعالیت می کنند، تاکید کرد: استفاده حداقلی از امکانات در این بخش تنها افزایش هزینه را برای رانندگان به همراه دارد.

طبیبی از دو رویکرد در طرح فراخوان سخن به میان آورد و گفت: با اذعان به اینکه تاکسی در ایران از جاذبه گردشگری برخوردار نیست باید اقدامات لازم در این باره صورت پذیرد و در مرحله دوم برنامه ریزی دقیقی در استفاده از تاکسی داشته باشیم تا آورندگی خوبی نصیب دارندگان آن شود.

این  مقام مسئول در ادامه افزود: به دنبال روش جدیدی هستیم تا تاکسی های کشور به یک وسیله بهتر تبدیل شده و این وسیله نقلیه متناسب با استفاده از آن، مناسب سازی شود.

وی با اشاره به هزینه بالای آموزش برای رانندگان، خاطر نشان کرد: آموزش هزینه بالایی بر آن مترتب است و رانندگان رغبتی به آن نشان نمی دهند لذا باید به نوعی به مسئله آموزش آنان پرداخته شود. در میان رانندگان تاکسی معدودی از آنها آموزش های لازم را دیده اند اما این تعداد کافی به نظر نمی رسد.

طبیبی کاهش انتظار زمان رسیدن تاکسی را یکی دیگر از اهداف طرح دانست و گفت: اتحادیه خدمات جدیدی را در زمینه تاکسی نزد خود متصور است اما این کار جز با همکاری شرکت های حمل و نقل توانمند شهری ممکن نمی شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.