| کد خبر: 5169 |

امضاء توافقنامه ریلی و ترانزیتی بین ایران، ازبکستان و ترکمنستان

تین نیوز | در راستای شکوفایی صنعت حمل و نقل ریلی و استفاده بهینه از ظرفیت های ریلی و ترانزیتی راه آهن های ایران، ازبکستان و ترکمنستان توافق نامه امضا کردند
 
در پی برگزاری اجلاس 3 جانبه راه آهن های ایران، ازبکستان  و ترکمنستان توافق نامه 3 جانبه ای به منظور رشد و شکوفایی صنعت حمل و نقل ریلی، استفاده بهینه از ظرفیت های ریلی و ترانزیتی و ...میان 3 کشور به امضا رسید.
 
به گزارش تین نیوز از  روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ با توجه به روابط رو به گسترش اقتصادی و رشد روزافزون تقاضا جهت حمل بار از طریق راه آهن و ضرورت توسعه همکاری‌های در زمینه حمل ونقل ریلی به ویژه افزایش حجم حمل و نقل ترانزیت بار در مسیر ازبکستان –ترکمنستان – ایران، به خصوص شرایط تعرفه ای برای تزانزیت پنبه ازبکستان، مذاکراتی میان هیات‌های 3 کشور به ریاست مدیران راه آهن 3 کشور برگزار شد.
 
این گزارش می افزاید: براساس مفاد این توافق نامه؛ 3 کشور در اهمیت همکاری های فی مابین در کریدورهای بین المللی عبوری از قلمرو عبوری ایران، ازبکستان و ترکمنستان  و لزوم ایجاد شرایط مناسب برای افزایش حجم محموله های قزاقستان؛ تاجیکستان، قرقیزستان و روسیه ا زمسیر 3 کشور تاکید کردند.
 
همچنین در این اجلاس موضوع اعمال تخفیف در خصوص تعرفه حمل پنبه ترانزیتی با استفاده از واگن های مسقف مورد بحث و مذاکره قرارگرفت و براساس توافق صورت گرفته راه آهن ایران  سقف 30 درصد تخفیف پلکانی و راه آهن ترکمنستان سقف تخفیف 30 درصد ی را اعمال خواهند کرد.
براساس توافق صورت گرفته هر 3 کشور به منظور رشد و شکوفایی صنعت حمل و نقل ریلی، استفاده بهینه از ظرفیت های ریلی و ترانزیتی 3 کشور و بررسی مسائل حمل و نقلی، مالی و ...میان 3 راه آهن، نسبت به تشکیل کمیته کاری متشکل از نمایندگان 3 راه آهن و برگزار ی جلسات 3 جانبه به ریاست روسای راه آهن 3 کشور اقدام خواهند کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.