| کد خبر: 254896 |

بیمه چه خسارت‌ هایی را در تصادفات پرداخت نمی‌کند؟

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ مواردی را که شرکت های بیمه در تصادفات خسارات پرداخت نمی کنند را بیان کرد.

تین نیوز

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ مواردی را که شرکت های بیمه در تصادفات خسارات پرداخت نمی کنند را بیان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سرهنگ احسان مومنی؛ معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ  اظهار کرد: وقتی مردم ماشین خود را بیمه می کنند فکر می کنند که یک چک سفید امضا در اختیار دارند در صورتی که اینطور نیست که هر تصادف و حادثه ای پیش آید بیمه پرداخت خسارت کند.

وی گفت: در حوادث رانندگی که عدم رعایت ظرفیت وسیله نقلیه توسط راننده رعایت نشده باشد و یا اینکه توسط پلیس و یا مراجع قضایی جریمه شده باشد شرکت های بیمه جبران خسارت نمی کنند.

مومنی ادامه داد: اگر پلیس تشخیص بدهد که رانندگی در حالت مستی یا استعمال مواد روان گردان بوده و این موضوع در حادثه اثرگذار بوده است در آن زمان بیمه خسارت زیان دیده را پرداخت می کند ولی آن خسارت را از مقصر حادثه مطالبه خواهد کرد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همچنین خسارت های بدنی به افرادی که در قسمت بار وسیله نقلیه سوار مانند رکاب وسیله نقلیه سوار شده اند جزو همین موارد است که بیمه خسارتی پرداخت نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشخص شود راننده در حادثه ای مشارکت داشته و این حادثه برای کلاهبرداری از شرکت های بیمه بوده است نیز جز مواردی است که بیمه جبران خسارت نخواهد کرد.

مومنی افزود: اگر راننده مقصر حادثه فاقد هر گونه گواهینامه رانندگی  باشد و یا اینکه گواهینامه وی متناسب با وسیله نقلیه نباشد بیمه هزینه طرف مقابل را پرداخت می کند ولی بعد از آن به شخص مقصر مراجعه خواهد کرد و هزینه های خود را باز پس خواهد گرفت.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: همچنین اگر علت حادثه یک تخلف حادثه ساز باشد بیمه می تواند مجدد قسمتی از خسارات پرداخت شده را مطالبه کند.

وی گفت: اگر راننده مقصر در وسیله نقلیه خود تغیر کاربری داده باشد و یا اینکه راننده سواری از وسیله نقلیه خود به عنوان مسافرکشی استفاده کند و این تغییری که داده است باید قبل از اینکه وسیله نقلیه خود را بیمه کند حتما شرکت بیمه را جریان بگذارد در غیر این صورت با مشکل مواجه می شود.

مومنی در پایان با بیان اینکه بخشی از خسارت های وارده به خودروهای نامتعارف نیز پرداخت نمی شود مگر آنکه خودرو دارای بیمه بدنه باشد، گفت: در موارد یاد شده بیمه مکلف است خسارات غیر مقصر را پرداخت کند ولی بعد از آن از فرد مقصر بازخواست می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جوان ایرانی 1 0

    بنده حقیر دست و پای همه ی پرسنل همه ی مجموعه ی فراجا را می بوسم و به این بوسه افتخار نیز دارم.