| کد خبر: 75463 |

چهارمین جلسه بازآفرینی شهری پایدار در استان کرمان برگزار شد

تین نیوز | چهارمین جلسه بازآفرینی شهری پایدار با حضور معاون عمرانی استاندار كرمان و جمعی از مسئولان برگزار شد.
 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمان، چهارمین جلسه بازآفرینی شهری پایدار با حضور ابوالقاسم سیف‌الهی معاون عمرانی استاندار كرمان و جمعی از مسئولان استان برگزار شد كه در این جلسه طرح مطالعات توانمندسازی و ساماندهی سكونت‌گاه‌های غیررسمی شهرستان جیرفت مورد بررسی قرار گرفت.

خداداد مقبلی مدیركل راه و شهرسازی استان كرمان و دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان كرمان در حاشیه این جلسه با اشاره به علت تشکیل ستاد باز آفرینی شهری، گفت: تهیه طرح‌ها و برنامه‌های احیا، بهسازی و نوسازی بر اساس تقاضای واقعی ساکنان محلات با هدف به فراخور ویژگی‌های اقتصادی،اجتماعی و کالبدی در راستای بهبود کیفیت زندگی، تقویت و ارتقاء هویت محلات از وظایف اصلی این ستاد در سطح استانی است.

وی افزود: کلیه وظایف قبلی ستاد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی را دارد و در عین حال به موضوع بافت‌های فرسوده، بافت‌های تاریخی با ارزش و بافت‌های فرسوده‌ای که نزدیک شهرها قراردارند، می‌پردازد.
مدیركل راه و شهرسازی استان كرمان گفت: وظایف این ستاد گسترده‌تر از ستاد قبلی بوده، علاوه بر رویکرد پروژه محوری به مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره نیز توجه دارد.

مقبلی وظیفه اداره كل راه و شهرسازی را در این ستاد زیاد دانست و گفت: خوشبختانه مطالعات پنج شهرستان شامل كرمان، سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت در استان كرمان انجام شده است.

وی با اشاره به اینكه برنامه‌هایی كه برای توانمندسازی این شهرستان‌ها توسط مدیركل بازآفرینی و توانمندسازی سازمان بهسازی وزارت راه و شهرسازی تصمیم‌گیری شده است، بیان كرد: مصوبات جلسات نیز در ستاد ملی توانمندسازی وزارت راه و شهرسازی مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمان با اشاره به اینكه مصوبات جلسه به كمیته برنامه‌ریزی ابلاغ می‌شود، افزود: به طور قطع هر مصوبه‌ای كه انجام می‌شود مسئولان امر باید پیگیر آن باشند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.