| کد خبر: 261155 |

دست شرکت های حمل و نقل از پول بیمه تکمیلی رانندگان کامیون کوتاه شد

◄ نظارت سازمان راهداری بر وصول حق بیمه تکمیلی رانندگان کامیون

نظارت بر وصول دقیق مبلغ حق بیمه تکمیلی درمان و واریز آن به حساب شرکت های بیمه بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

تین نیوز

بر اساس قرارداد جدیدی که برای بیمه تکمیلی رانندگان کامیون منعقد شده، پول دریافتی بیمه تکمیلی به صورت بر خط و مستقیم به حساب معرفی شده از طرف شرکت بیمه گر واریز می شود.

به گزارش تین نیوز،  واریز هزینه بیمه تکمیلی رانندگان کامیون به حساب معرفی شده از سوی شرکت بیمه گر ( بیمه دانا )، امیدواری هایی را در بین رانندگان کامیون نسبت به استفاده صحیح از مبالغی که در این حساب واریز می شود، ایجاد کرده است.

در چند سال گذشته  کل دریافتی از بیمه تکمیلی رانندگان مستقیم در حساب معرفی شده از طرف کانون انجمن های صنفی کارفرمایان موسسات و شرکت های حمل و نقل داخلی کالای کشور واریز شده بود که این موضوع همواره مورد اعتراض رانندگان کامیون و کانون و انجمن های صنفی رانندگان بود.

 آنان در چند مورد در شبکه های اجتماعی ادعا کردند که خرید ساختمان جدید کانون شرکت های حمل و نقل با استفاده غیر مجاز از هزینه های دریافتی بابت بیمه تکمیلی رانندگان که مستقیم از بارنامه آنان کسر شده و به حساب کانون شرکت ها واریز می شد، صورت گرفته است.

رانندگان کامیون همچنین مدعی بودند کانون شرکت های حمل و نقل در قراردادی که با شرکت بیمه گر منعقد کرده بود، سقف قرارداد را پایین انتخاب کرده بود تا بتواند از پول بیمه رانندگان در جاهای دیگری استفاده کند و به همین دلیل خدمات ارایه شده به رانندگان کامیون هم بسیار ناچیز بود.

اگرچه این ادعاها در حد حرف باقی ماند و اقدامی در مورد اثبات یا پیگیری آن صورت نگرفت اما با این حال برای برطرف شدن این شایعات و رفع ابهامات موجود ، در سال جاری تغییر قابل توجهی در قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان کامیون به وجود آمده است.

در قرارداد بیمه تکمیلی امسال رانندگان کامیون که با بیمه دانا منعقد شده مبالغ بیمه تکمیلی از تاریخ 9 شهریور مستقیما به حساب شناسه دار بیمه دانا واریز می شود.

نکته مهم دیگر در قرارداد امسال این است که بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور، نظارت بر وصول دقیق مبلغ حق بیمه تکمیلی درمان و واریز آن به حساب شرکت های بیمه بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ساسان 0 0

    راهداری که هیچ خود وزارت راه هم تا وقتی حق و حقوق شغلی رانندگان را بهشون نده نباید متوقع باشه ، سختی کار ، سنوات ، عیدی ، پاداش ، حق و حقوق مشاغل دیگه را بدید بعد توقع داشته باشید

  • ظفرعظیمی مهر 0 1

    باز نظارت سازمان حمل ونقل بر امانت و واریزی پول رانندگان بهتر از نبود نظارت است زیرا تجربه ثابت کرده شرکتهای حمل ونقل خیانت در امانت میکنند ونباید هیچ پولی به عنوان واسطه وامانت به شرکتهای حمل ونقل سپرد چه بسا میلیاردها تومان توسط شرکتهای حمل ونقل که هرگز امین نبوده اند بالا کشیده شود تجربه بزرگترین خیانت واختلاس هشت سال ۷۳تا۸۱ را فراموش نکنیم که شرکتهای حمل ونقل هزاران میلیارد تومان ویا بیستر پول بیمه تامین اجنماعی را بالا کشیدند حتی مدیران شرکتهای سراسرایران زندان رفتن اما پولها را پس ندادند.پس گوشت را دست گربه ندهید.

    • ناشناس 1 0

      برادر پاچه خواری سازمان راهداری را نمیخواد بکنی همون هشت سال شرکتهای باربری کم یا زیاد به حساب واریز کردن ولی سازمان راهداری معلوم نشد چکارش کرد

    • ظفرعظیمی مهر 0 0

      نخیر آقای ناشناس شما اطلاع نداری بنده خودم برعلیه شرکتهای حمل ونقل که پولهای رانتدگان را هشت سال خوردن شکایت کردم تمام آن شرکتها زندان رفتن و چندمدت زندان بودن و پولها را پس ندادن پاجه خواری کیلو چند سازمان کیلوچند اما اگر سازمان دولتی نباشد بیمه تکمیلیت هم میخورند پس در اظهار نظر دقت کن از رو معده نظرنده.

  • راننده 1 0

    سال72تا80هم سازمان متولی وایز حق بیمه تامین اجتماعی رانند ه گان بود الان هرراننده ای می رود برای سابقه بجای هشت سال نصف یا کمتر سوابق موجود است کسی هم جوابگو نیست