| کد خبر: 87449 |

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنایع هوایی ایران در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژهای غیرهوایی شهر فرودگاهی

تین‌نیوز| عضو هیئت مدیره اتحادیه صنایع هوایی ایران بر این باور است، شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) که بخش قابل توجهی از آن حوزه غیرهوایی است نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

بهمن افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در رابطه با همکاری تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران و اتحادیه‌های دانش بنیان از جمله اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با اتاق ایران، اظهار کرد: در سال گذشته، جلسه راهبردی مهمی در اتاق ایران تشکیل شد که آقای فخریه کاشان قائم مقام وزير در امور بين‌الملل و تامين مالی و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاه‌هی حضور داشتند؛ در این جلسه باب همکاری بین بخش خصوصی کشور و شرکت شهر فرودگاهی در روز 19 اسفندماه سال 94 ایجاد شد.

وی در همین رابطه ادامه داد: در این جلسه همه افراد به‌ویژه قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و دبیر کل اتاق بازرگانی اعتقاد داشتند باید همکاری تنگاتنگی برای توسعه شهر فرودگاهی با بخش خصوصی کشور ایجاد شود.

عضو اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران در رابطه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) گفت: پروژه شهر فرودگاهی امام‌خمینی از دو بخش هوایی و غیرهوایی تشکیل شده است و استقرار فعالیت‌های با ارزش افزوده بسیار بالا و شرکت‌های «های تک» در بخش غیرهوایی پیش‌بینی شده است.

افتخاری در مورد بخش غیرهوایی شهر فرودگاهی امام‌خمینی، خاطرنشان کرد: این بخش بیش از 10 هزار و 500 هکتار مساحت دارد که نیازمند تبدیل شدن به یک هاب اقتصاد بین‌المللی است، لذا در همین راستا بخش خصوصی کشور می‌تواند وارد شود و امکان همکاری‌های بین‌المللی متکی بر سرمایه‌گذاری های مشترک و دستیابی به صادرات محصولات و خدمات به بازارهای منطقه‌ای و جهانی را منطبق با استانداردهای بین‌المللی فراهم آورد.

وی افزود: از امکاناتی که در طرح جامع شهر فرودگاهی پیش‌بینی شده است، باید از شرکت‌های دانش بنیان داخلی و متخصصان برای رسیدن به اهداف فوق استفاده گردد.

عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: از آن‌جایی که اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران پیشگام و لبه تکنولوژی پیشرفته کشور است و از طرفی عضو تشکل‌های دانش بنیان اتاق بازرگانی به حساب می‌آید، با تخصص‌های مختلفی با اتاق ایران همکاری بسیار نزدیکی دارد.

به گفته وی؛ یک شرکت «های‌تک» طرف سرمایه‌گذار و شریک خارجی خود را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند طرف مقابل را ترغیب به سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌های خاص کند تا زمینه همکاری مشترک مهیا شود.

افتخاری عضو هیئت مدیره انجمن صنایع هوایی و فضایی ایران گفت: پیگیری توسعه و تجهیز شهر فرودگاهی امام‌خمینی از طریق اتاق و مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان و سایر تشکل‌های اقتصادی کمک خواهد کرد تا این موضوع در سطحی کلان و با حضور نیروهای مرتبط و با تجربه پیش برود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.