| کد خبر: 76789 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ فک پلاک در انتظار خودروهای دودزای تهران

تین نیوز | جانشین رئیس پلیس راهور تهران از تشدید برخورد با خودروهای دودزا خبر داد و گفت: در وهله نخست راننده خودرو دودزا 30هزار تومان جریمه می‌شود و ضمن اعمال قانون وسیله نقلیه دودزا فک پلاک شده و با پلاک تعمیری به تعمیرگاه مجاز هدایت می‌شود.

سرهنگ حسن عابدی در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به اینکه، این موضوع باعث شده تا بسیاری از خودروهای آلاینده و دودزا بدون مراجعه به مراکز معاینه فنی برگه تاییدیه سلامت خودرو دریافت کنند، افزود: پلیس در رویکردی که همواره آن را در دستور کار داشته با جدیت هر چه بیشتر با خودروهای دودزا را که در شهر تردد می کنند برخورد می کند.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت پایداری و آلایندگی هوای شهر تهران اظهار داشت:‌ پلیس راهور برخورد با خودروهای دودزا و وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی را به طور ویژه در دستور کار خود قرار داده است. با توجه به مضاعف شدن توان عملیاتی پلیس راهور بر اساس طرح ویژه سردار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، برخورد با خودروهای دودزا و خودروهای فاقد معاینه فنی به شدت انجام می‌شود.
 
جانشین رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد: پلیس با دادن مهلت 10 روزه به دارندگان خودروهای دودزا، این گونه خودروها را با پلاک تعمیرگاه به مراکز تعمیرگاهی دلالت کرده و چنانچه در زمان مقرر عیوب خودرو برطرف نشود، خودرو به پارکینگ منتقل خواهد شد.

عابدی با تاکید بر عدم افزایش مهلت 10 روزه به خودروهای دودزا، اظهار داشت: از ابتدای امسال برای 525 هزار وسیله نقلیه فقاد معاینه فنی و دود زا در تهران اعمال قانون یا جریمه نقدی و اعزام به تعمیرگاه شده است. بخش قابل توجهی از حمل و نقل در پایتخت با خودروی شخصی انجام می گیرد که این امر یکی از دلایل اصلی تشدید آلودگی هوای تهران است.

معاون رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر سخنان رئیس پلیس راهور تهران، مبنی بر اقدامات ایجابی در جهت تصحیح فرهنگ خودوری تک سرنشین تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری نیز باید امکاناتی را در اختیار شهروندان قرار دهد تا مردم قادر باشند به راحتی خود را به محل کار خود برسانند.

وی در خصوص گسترش محدوده طرح زوج و فرد از در منزل در مواقع اضطرار نیز گفت: اجرای این طرح مستلزم تامین جایگزین مناسب به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است. البته همکاری میان بخشی می تواند تا حد زیادی از مشکلات در این برهه از زمان بکاهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.