| کد خبر: 69095 |

مشاور وزیر ارشاد در غرفه تین نیوز:

◄ تحریم نمایشگاه توسط برخی رسانه ها، بیانگر عدم تحقق " همدلی دولت و ملت " است

تین نیوز | مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از غرفه تین نیوز در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات تصریح کرد: ثبت تحریم نمایشگاه مطبوعات از سوی برخی رسانه ها در تاریخ همچنین در دولت تدبیر و امید و برهه ای از زمان که رهبر معظم انقلاب آن را سال "همدلی دولت و ملت" نام گذاری کرده است وجهه خوبی ندارد.

سید جمال هادیان ضمن بازدید از غرفه تین نیوز با اشاره به تفاوت های نمایشگاه مطبوعات بیست و یکم و سال گذشته اظهار داشت: اولین موضوعی که نظر من را به خود جلب کرد، شعار " زنده باد مخالف من" بر سردر  غرفه روزنامه ابتکار بود. در مقابل ناراحتی و افسوس من از عدم حضور یا تحریم نمایشگاه مطبوعات امسال از سوی برخی رسانه ها به ویژه رسانه های تاثیرگذار است.

وی افزود: حضور همه اقشار میانه، مخالف، موافق و تخصصی، حرفه ای و سیاسی لازم است و موجب تضارب افکار و اندیشه و موجب پیشرفت مطبوعات و رسانه های می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مسئولان برگزاری نمایشگاه باید جلوی وقوع این اتفاق را می گرفتند و یکی از کاستی های این نمایشگاه، عدم حضور این رسانه ها و خبرگزاری هاست.

هادیان با اشاره به پیامدهای عدم حضور این تعداد از رسانه ها در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات تصریح کرد: اگر پیامد در معنای رویداد یا اتفاق باشد، خیر اما ثبت این واقعه در تاریخ و در دولت تدبیر و امید وجهه خوبی ندارد. آن هم در برهه ای از زمان که رهبر معظم انقلاب امسال را "همدلی دولت و ملت" نام گذاری کرده است و این همدلی باید در تمامی عرصه ها به ویژه در مطبوعات به عنوان یکی از تاثیرگذارترین حوزه ها مشاهده شود.

وی با بیان اینکه مهمترین پیامد عدم حضور این رسانه ها این بود که شاید شعار "همدلی دولت و ملت" در این محفل تحقق پیدا نکرد" خاطرنشان کرد:  رسانه مترادف است با آزادی بیان و تحمل مخالف و من میدان م که مسئولیت نمایشگاه هیچگونه ممانعتی نداشته اند و این تصمیم شخص رسانه ها بوده است و اگر کار اشتباهی صورت گرفته یک طرفه نبوده است و بر اساس اطلاعات خود رسانه ها تمایلی برای شرکت نداشته اند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اینکه می گوییم "زنده باد مخالف من" باید دو طرفه باشد و یک رسانه نیز باید جنبه تحمل رسانه های دیگر  را داشته باشد و اگر اعتراض یا انتقادی دارد از طریق کانال قانونی پیش بینی شده اقدام کند.

هادیان با توجه به وجود نقد آزادانه در ایران یادآور شد: من از وجود آزادی بیان در ایران خرسند هستم. البته همچنان فرصت برای دوستانی که نمایشگاه امسال را با رسانه های بزرگ و تاثیر گذاری خود تحریم کرده اند وجود دارد اما امیدوارم عدم حضور این دوستان به هر دلیلی که هست مجددا تکرار نشود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خوشنود 0 0

    البته نمی توان با این قاطعیت و اطمینان، عدم حضور برخی از مطبوعات را، نشانه ی عدم همدلی دولت با ملت!! تعبیر کرد. عدم حضور، خود، نمایشی برای " اعتراض " است! و اینکه در فضائی آزاد و بدون فشارهای مختلف جناحی و سیاسی، مطبوعات بتوانند " عدم رضایت " یا " مراتب اعتراضشان " را نشان دهند، نشان دهنده ی میزان " باز بودن فضا " برای اعتراض _ مردم هم حق اعتراض به رسانه ها را دارند، گاهی این اعتراض و بیانش مقدور است و گاه خیر _ آنزمان که مقدور نیست، مردم با " عدم اقبال " و حتا نخریدن! اعتراضشان را رسما و روبروی دکه های روزنامه فروشی نشان می دهند! _ سرانه مطالعه ی مردم در ایران نشان می دهد که عدم اقبال همین چند درصد اهل خواندن و نقد و مطالعه، فاجعه ی بزرگی برای مطبوعاتیست که " در راستای رای و عقیده ی ملت " حرکت نمی کنند.