| کد خبر: 67721 |

در گفتگو با مدیران تاکسیرانی بررسی شد

◄ گزارش اختصاصی تین نیوز از چالش قطع بیمه رانندگان تاکسی در شهرهای مختلف / پای ستاد سوخت در میان است

تین نیوز | قطع بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی از اردیبهشت ماه سال جاری، مطرح و علت اصلی آن از زبان تاکسیرانان عدم پرداخت حق بیمه سهم کارفرما اعلام شد که ستاد سوخت به نمایندگی از دولت باید آن را به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می کرد.

در نشست 24 شهریورماه سال جاری محمد باقر نوبخت در ارتباط با حق بیمه تاکسیرانان گفته بود سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه اقدام می کند اما مشکلات در این خصوص ادامه دارد. به همین منظور تین نیوز اقدام به انجام مصاحبه با برخی از مدیران تاکسیرانی کرده تا ابعاد مختلف و تاثیر گذار قطع بیمه رانندگان، بر مسئولان مشخص شود.

تاکسیرانی تهران: قطع تسهیلات تاکسیران ها از سوی دولت
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: متاسفانه دولت از اردیبهشت ماه سال جاری حق بیمه تامین اجتماعی رانندگانی که قصد ورود به این بخش را دارند، قطع کرده است.

میثم مظفر در گفتگو با تین نیوز افزود: گویا اولین گروه هدف دولت در کاهش هزینه ها قشر خدوم و زحمت کش تاکسیران هستند که باید برای دومین بار در یک سال از برخی تسهیلات محروم شوند.

وی افزود: تناقض میان اعلام نظر دولت در برخورداری حداکثری مردم از بیمه تامین اجتماعی و قطع بیمه رانندگان تاکسی، شائبه ای را در اذهان ایجاد کرده است. لذا از دولت و ستاد مدیریت سوخت تقاضا می شود حق السهم 50 درصدی بیمه رانندگان تاکسی را واریز کنند.

مظفر در ادامه ابراز داشت: دولت در شرایطی این تصمیم را گرفت که در ابتدای سال با یکسان سازی قیمت سوخت، تاکسیرانان را از سهمیه سوخت محروم کرده و آنان را در ردیف خودروهای شخصی گنجانید. این در حالی است که رانندگان تاکسی تحت تدابیر ویژه سازمان تاکسیرانی ملزم به رعایت بسیاری از ضوابط اجرایی و بعضا پرداخت هزینه هستند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با تاکید بر اینکه دولت برای دومین بار اقدام به وارد کردن ضربه به بدنه تاکسیرانی در یک سال کرده است، اظهار داشت: با این گونه اقدامات، امنیت و انگیزه شغلی میان رانندگان با مخاطره روبرو شده و تمایل به حضور در این بخش به شدت رو به کاهش خواهد گذاشت. این موضوع ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فردی زیادی دارد که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

تاکسیرانی ورامین: مشکل از تهران شروع شده است
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی ورامین در اشاره به مشکل بیمه رانندگان تاکسی گفت: این مشکل در خود تهران است ولی پیگیری ها از سوی این مرکز نیز در حال انجام است.

حسین نسب در گفتگو با تین نیوز ابراز داشت: با تلاش هایی که سازمان تاکسیرانی شهر ورامین به انجام رسانده تاکنون از قطع کامل بیمه رانندگان تاکسی خبری به دست ما نرسیده است. مسلم است این کار در ادامه سیاست های دولت در کاهش هزینه های خود صورت گرفته و ستاد سوخت نیز در این باره دخیل است. زیرا این بخش، سهم خود را به سازمان تامین اجتماعی تحویل نداده است.

تاکسیرانی ساوه: مجلس ردیف بودجه در نظر بگیرد
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر ساوه نیز در این باره اظهار داشت: تعداد زیادی از رانندگان تاکسی جدید الورود به سازمان تاکسیرانی شهر ساوه، از آذر ماه سال گذشته با بلا تکلیفی روبرو هستند.

جوانمرد افزود: علیرغم تلاش سازمان تاکسیرانی شهر ساوه و پس از گذشت قریب به یک سال از این اتفاق، پاسخ درستی در این رابطه به ما داده نشده است. پیگیری ها تا حصول نتیجه در این سازمان ادامه خواهد داشت. لذا امیدوار هستیم با انتشار اخبار از سوی رسانه ها، مجلس ردیف بودجه ای به این کار اختصاص دهد.

وی گفت: متاسفانه در مقطع کوتاهی بحث تنش زای قطع بیمه تمامی رانندگان تاکسی در جریان قرار گرفت که خوشبختانه به اجرا گذاشته نشد. طی سفر معاون وزیر کشور در امور حمل و نقل اعتراض خود را در این باره منعکس و درخواست رسیدگی کردیم تا شاید از طریق این وزارتخانه، مشکل امور درمانی این قشر زحمتکش مرتفع شود.

تاکسیرانی قم: موضوع از سوی اتحادیه تاکسیرانی در حال پیگیری است
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی استان قم گفت: آذرماه سال گذشته سازمان تاکسیرانی استان قم با ثبت نام از رانندگان تازه وارد شده به این بخش، لیست نهایی متقاضیان بیمه دارندگان تاکسی را به تهران ارسال کرد که متاسفانه با تمامی پیگیری ها، تاکنون پاسخ مناسبی در این باره به ما داده نشده است.

عزتی در گفتگو با تین نیوز افزود: لیست با اعلام نظر ستاد سوخت به سازمان تامین اجتماعی ارسال و در نتیجه پس از تائید به شهر قم بازگشت داده می شد. اما این اتفاق برای لیست اخیر سازمان تاکسیرانی استان قم نیفتاد و لذا بسیاری از متقاضیان با سردرگمی روبرو شده اند.

وی اظهار داشت: تعداد کسانی که خواهان ورود به شغل تاکسیرانی در قم هستند بسیار بالاست و تامین بودجه آن نیز قطعا با رویکرد دولت سازگاری ندارد.

تاکسیرانی کیش: در حال حاضر سایت بسته است
مدیر اداره آژانس های تاکسی جزیره کیش در خصوص بیمه رانندگان تاکسی در این جزیره گفت: متاسفانه قطع بیمه رانندگان تازه وارد به تاکسیرانی مانعی شده تا بسیاری از رانندگان از ورود به این شغل خودداری کنند.

سید محمدرضا سقایی تصریح کرد: در تماس با اتحادیه تاکسیرانی گفته شد به دلیل برخی مشکلات و بروز رسانی سایت تا مدتی از ثبت نام جدید خودداری می شود. به همین دلیل تا به این تاریخ چرایی توقف ثبت نام رانندگان در طرح بیمه، بر ما پوشیده است.

در حاضر بیش 100 نفر از رانندگان در انتظار اعلام نظر اتحادیه تاکسیرانی به سر می برند لذا ستاد سوخت و سایر مراکز، تسریع کار را مدنظر قرار دهند.

تاکسیرانی اصفهان: قطع بیمه تنها با یک تماس تلفنی
عضو هیئت رئیسه تاکسیرانی استان اصفهان گفت: بر اساس برنامه باید ستاد سوخت از محل صرفه جویی درآمد هدفمندی یارانه ها سهمی را به بیمه تامین اجتماعی رانندگان اختصاص می داد که متاسفانه این اتفاق از نیمه دو مسال گذشته نیفتاده و چنین است که تعدادی از رانندگان به دلیل علکرد این بخش از بیمه شدن محروم هستند.
 
حمید تبریزی اظهار داشت: متاسفانه بودجه این بخش یک سالی است که در ردیف بودجه کشور نیست و مسئولان نیز تنها به یک تلفن در اطلاع رسانی به سازمان تاکسیرانی اصفهان اکتفا کرده اند.

تاکسیرانی کرمانشاه: کاهش تقاضای رانندگی تاکسی به یک سوم
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی استان کرمانشاه در واکنش به قطع بیمه رانندگان تاکسی تصریح کرد: به علت عدم پرداخت سهم کارفرما که ستاد سوخت به نمایندگی دولت باشد، از نهمین ماه سال گذشته، بیمه تعدادی از رانندگان تاکسی در این استان قطع شده است.

سلیمانی در گفتگو با تین نیوز بیان داشت: پیش از این اتفاق تعداد زیادی از شهروندان متقاضی حضور در جمع تاکسی داران بودند که با این اتفاق درخواست خود را ملغی اعلام نمودند. با خروج این تعداد، متاسفانه ریزش شدیدی در این شغل به چشم می خورد.

وی با تاکید بر اینکه تنها دارندگان تاکسی با این مشکل مواجه نیستند، خاطر نشان کرد: بسیاری از دارندگان تاکسی بار نیز با فاصله گرفتن از این کار موجب رکود در بخش خود شده اند. نمایندگان مجلس نیز در چاره سازی راه به جایی نبرده اند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.