| کد خبر: 65640 |

رئیس پلیس راهور ناجا:

◄ سهم راه های روستایی در تلفات ناشی از تصادفات

تین نیوز | رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سهم راه های روستایی در تلافات جاده‌ای در سال 88 نزدیک به 9.5 درصد بوده است که این رقم در سال 93 به 7.4 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سردار تقی مهری در نخستین کنفرانس حمل و نقل روستایی که امروز 13 مهر در مرکز تحقیقات راه و شهرسازی برگزار شد، با بیان اینکه "50 درصد تلفات جاده ای مربوط به زمان انتقال مصدومان به بیمارستان است" تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و تقویت آمبولانس های زمینی و هوایی این مقدار از تلفات کاهش یابد.

وی با اشاره به وضعیت کنونی حمل و نقل در راه های روستایی بیان داشت: بیش از 129 هزار کیلومتر راه روستایی بیش از 50 درصد از جاده‌های کشور را به خود اختصاص داده اند.

مهری افزود: با توجه به جمعیت ساکن در روستاها سیستم حمل و نقل و جابجایی آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه "هم‌اکنون در کشور، 18 میلیون وسیله نقلیه و بیش از 10 میلیون موتور سیکلت تردد می کنند" گفت: به طور قطع کنترل آنها مستلزم برخورداری از برنامه‌ای دقیق و مناسب است.

وی در ادامه بیان داشت: پلیس راهور به کمک ادارات راه و شهرسازی استان‌ها و همچنین سازمان راهداری موفق به آشکارسازی و احصای بیش از سه هزار و 200 نقطه پر حادثه در کشور شده است و همچنین نصب بیش از یک هزار و 800 دوربین ثبت تخلف را در جاده های کشور با هدف کنترل تردد و سرعت در برنامه کاری خود قرار داده‌ایم.

مهری با اشاره به 19 میلیون تردد در فاصله 100 کیلومتری در گذشته گفت: این میزان به 26 میلیون تردد رسیده و امید است با تدابیر دولت مبنی بر توسعه حمل و نقل ریلی، میزان تلفات جاده ای کاهش یابد.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: سهم راه های روستایی در تلافات جاده‌ای در سال 88 نزدیک به 9.5 درصد بوده است که این رقم در سال 93 به 7.4 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: 50 درصد تلفات جاده ای مربوط به زمان انتقال مصدومان به بیمارستان است که باید با برنامه ریزی و تقویت آمبولانس های زمینی و هوایی این میزان را کاهش داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.