| کد خبر: 53770 |

سقوط بی سابقه نرخ کرایه حمل آسیا - اروپا

تین نیوز | برخلاف افزایش نسبی نرخ کرایه ها در اواسط ماه می، این هفته سقوط نرخ ها در خط آسیا-اروپا به پایین ترین میزان خود در شش سال گذشته رسید.

آخرین اطلاعات از شاخص کرایه حمل شانگهای حاکی از رکود 23 درصدی کرایه ها و کاهش 102 تا 342  دلار به ازای هر TEU رسید که از سال 2009 تا کنون بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش، نرخ های این خط برای سومین هفته متوالی رکود را تجربه کردند و متوسط کرایه های حمل در سال جاری را به 742 دلار به ازای هر TEU رسید که در مقایسه با متوسط یک هزار و 151 دلار به ازای هر TEU در مدت مشابه سال گذشته، 36 درصد کاهش را نشان می دهد.

کشتیرانیهای فعال در این خط از جمله CMA CGM،  Evergreen و کشتیرانی امارات متحده عربی قصد افزایش کرایه ها از ابتدای ماه ژوئن به میزان 800 تا یک هزار دلار به ازای هر TEU را دارند.

به هر حال تحلیلگران موسسه لویدزلیست معتقدند به دلیل بهای پایین سوخت و بهره گیری از کانتینربرهای غول پیکر، این افزایش زمان زیادی به طول نمی انجامد. آنها همچنین تغییر این دو فاکتور یا رشد تقاضا را تنها عوامل افزایش کرایه های خط آسیا- اروپا دائمی عنوان کردند  که در غیر اینصورت کرایه های ماه ژوئن همانند ماه می خواهند بود.

خط آسیا- مدیترانه همگام با این رکود، کاهش 19.8 درصدی را تجربه کرد. در حال حاضر نرخ کرایه هر کانتینر 20 فوت در این خط بین 115 تا 466 دلار کاهش داشت که ازسال 2009 تا کنون به کمترین میزان خود رسیده است.

بر خلاف دوخط دریایی  یاد شده، خطوط دریایی آسیا- آمریکای شمالی( سواحل شرقی و غربی) افزایش کرایه ها را تجربه کردند.

کرایه خط آسیا-سواحل شرقی 2.4 درصد افزایش داشت که رخ ها را بین 75 تا سه هزار و 216 دلار به ازای هر FEU بالا برد. کرایه خط آسیا- سواحل غربی آمریکا  نیز8.1 درصد افزایش داشت که کرایه های این خط را بین 114 تا یک هزار و 526 دلار به ازای هر FEU افزایش داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.