| کد خبر: 51009 |

◄ امضای تفاهم نامه همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و مرکز تحقیقات زلزله پاسیفیک

تین نیوز | تفاهم نامه همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و مرکز تحقیقات مهندسی زلزله پاسیفیک، ظهر امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر اجرایی مرکز تحقیقات مهندسی زلزله پاسفیک با هدف تبادل اطلاعات و استفاده از تجربیات دو طرف امضا شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، تفاهم نامه همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی (BHRC) و مرکز تحقیقات مهندسی زلزله پاسیفیک (PEER) با حضور محمد شکرچی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و یوسف بزرگ‌نیا مدیر اجرایی مرکز تحقیقات مهندسی زلزله پاسیفیک و عضو هیئت علمی دانشگاه برکلی کالیفرنیا به امضا رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضا این تفاهم نامه بیان داشت: به منظور ایجاد زمینه هم افزایی در خصوص علوم زلزله شناسی تفاهم نامه ای با مرکز بین المللی مهندسی زلزله پاسیفیک واقع در دانشگاه برکلی ایالت کالیفرنیا با هدف تبادل اطلاعات شتاب نگاری و رکوردهای زلزله ها همچنین استفاده از تجربیات متقابل به امضا رسید.

شکرچی زاده خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات پاسفیک رکوردهای زلزله در ایران را نویزگیری و آنالیز می کند و در نهایت همانند رکوردهای زلزله سایر کشورها این اطلاعات در اختیار تمامی کشورهای جهان قرار خواهد گرفت و ایران نیز به صورت متقابل از اطلاعات کشور امریکا و سایر کشورهای جهان بهره مند خواهد شد.

یوسف بزرگ نیا، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه برکلی کالیفرنیا، مدیر اجرایی مرکز تحقیقات پاسیفیک با بیان اینکه" زلزله مرز سیاسی نمی شناسد" گفت: زلزله های بسیار زیادی حد فاصل مرز ایران و ترکیه به وقوع پیوسته است و فارغ از مسائل مرزی و حریم کشورها حتی کشورهای دیگر نیز به دنبال به دستیابی به اطلاعات زلزله به منظور کاهش تلفات، خسارات و مدیریت بحران بهتر در زمان اتفاق مشابه هستند.

وی افزود: زلزله های ایران کمابیش شبیه به زلزله های غرب امریکا است، لذا این همکاری می تواند از جهات مختلف حائز اهمیت باشد.


خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.