| کد خبر: 49041 |

آخوندی خبر داد:

◄ زمان بازگشایی قطعه چهار آزادراه تهران - شمال / دو اولویت وزارت راه

تین نیوز | آخوندی از بازگشایی قطعه چهار آزادراه تهران - شمال بعد از عملیات ایمن سازی تا اواخر خردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، وزیر راه و شهرسازی در جلسه مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس و وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان وی، که عصر امروز، سه شنبه، 25 فروردین به میزبانی سازمان راهداری در ساختمان راهبران برگزار شد، با اشاره به وضعیت قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال اظهار داشت: به دلیل عدم رعات نکات ایمنی در زمان بازگشایی، در سنوات گذشته، پس از بررسی های جدید، این قطعه چندماه قبل از شروع سفرهای نوروزی مسدود شده بود و تنها در ایام نوروز، مجوز گذر موقت صادر شد و انجام امور ایمنی دوباره در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم پس از عملیات ایمن سازی در اواخر خردادماه سال جاری در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت ایمنی جاده ها در وزارت راه و شهرسازی به لزوم گسترش اطلاع رسانی در ایمنی جاده ها اشاره کرد و گفت: مسایل مهندسی و ایمن سازی دز طراحی و اجرا به همراه مدیریت و ارتباط با سایر دستگاه های ذیربط حوزه ایمنی مانند پلیس، هلال احمر و سازمان امداد و نجات همواره به قوت خود باقی بوده است اما نکته مهم ایجاد فرهنگ ایمنی در مردم است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دهه گذشته سرمایه گذاری بسیار کمی در بخش نگهداری جاده ها انجام شده است، تصریح کرد: امروز بیش از 40 درصد از جاده های کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارند و برای روکش آسفالت آنها به طور یکجا، هزاران میلیارد تومان بودجه لازم است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت راه در سال گذشته خاطرنشان کرد: میزان روکش آسفالت در سال گذشته بیش از100 درصد افزایش داشته است.

آخوندی در ادامه با اشاره به نحوه تامین نور جاده ها گفت: بر اساس قانون مصوب تنها روشنایی تونل ها و گردنه های مه گیر باید از سوی وزارت راه تامین شود و باقی مسیر باید توسط نور خودروها صورت گیرد.

وی با اشاره به اولویت وزارت راه و شهرسازی در حوزه ایمنی یادآور شد: اولین اولویت وزارت راه، گسترش ITS به منظور مدیریت راه های کشور بود که با توجه به قرارداد نصب 1880 دوربین نظارتی در ابتدای سال پس از گذشت دو سال و نیم، هر 20 کیلومتر از راه های شریانی کشور که 75 درصد ترافیک کشور را به خود اختصاص می دهند، به این سیستم مجهز خواهد شد.

آخوندی در پایان خاطرنشان کرد: بهسازی و روکش آسفالت جاده ها در رفع نقاط حادثه خیز اولویت دوم وزارت راه است که بر این اساس، سال گذشته، 10 میلیون تن آسفالت ریخته شد و قرار است این میزان در سال 94 به 15 میلیون تن افزایش پیدا کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 0

    جناب وزیر راه ازاینکه بعد از چهل سال با افتخار وغرور در مورد آزاد راه تهران شمال از کلمه اولویت استفاده میفرمائید تشکر داریم لطفأ تا رئیس جمهور افغانستان ایران را ترک نکرده اند در خواست کمک و مشاوره نمائید شاید بالاخره این پروژه به سرانجام رسد با تشکر