| کد خبر: 46750 |

۹۰۰ متر آزاد راه‌ رشت‌ ‌ قزوین فردا زیر بار ترافیک می‌رود

تین نیوز | مدیر کل راه و شهرسازی گیلان گفت: 900 متر از 11 کیلومتر آزاد راه رشت‌ ـ‌ قزوین از فردا زیر بار ترافیک می‌رود و ترافیک سنگین شهر منجیل حذف می‌شود.
 
شعبان‌علی خاوری در رودبار سهم گیلان در برخورداری از آزاد راه کشور را مناسب ندانست و اظهار کرد: از مجموع 34 هزار کیلومتر آزاد راه موجود کشور سهم گیلان 1.53 کیلومتر است که در جایگاه خود شاخص بدی محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به وجود 389 کیلومتر بزرگراه گیلان افزود: مجموع راه‌های اصلی و فرعی این استان حدود یک‌هزار و 100 کیلومتر و راه‌های روستایی نیز 8 هزار و 900 کیلومتر است که از این میزان حدود 4 هزار کیلومتر آسفالت است که 46 درصد را شامل می‌شود و نسبت به شاخص کشوری 10 درصد عقب‌ماندگی داریم.
 
مدیر کل راه و شهرسازی گیلان چالش آسفالت راه‌های روستایی را یک انتظار به حق دانست و تصریح کرد: گیلان استان متراکم کشور بوده و در تمام نقاط آن جمعیت و سکنه حاضر هستند و شبکه راه‌ها به همه جای گیلان کشیده شده است.
 
وی با اشاره به اینکه امسال برای جبران عقب‌ماندگی در بخش آسفالت راه‌های روستایی گیلان تفاهم‌نامه‌هایی با بخش‌خصوصی منعقد کردیم، گفت: در این تفاهمنامه متعهد شدیم که قیر را رایگان و یا کمتر از قیمت بازار در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا پروژه‌های آسفالت اجرایی شود.
 
خاوری با بیان اینکه اجرای مفاد تفاهمنامه مذکور اکنون در هشت شهرستان استان به میزان یک‌هزار و 500 کیلومتر آغاز شده است، گفت: اجرای این تفاهمنامه حجم زیادی از عقب‌ماندگی در بخش آسفالت راه‌های روستایی گیلان را جبران می‌کند.
وی در ادامه از زیربار ترافیک بردن 900 متر از 11 کیلومتر آزاد راه رشت‌ـ‌قزوین در نوروز 94 خبر داد و گفت: این قطعه از فردا 26 اسفند ماه جاری زیربار ترافیک می‌رود و کمک می‌کند تا ترافیک به داخل شهر منجیل نرود.
 
مدیر کل راه و شهرسازی گیلان به چهار خطه شدن محور رودبار تا تونل منجیل اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای شهر رودبار تا تونل‌های منجیل عملیات تعریض چهار بانده شدن این محور توسط راه و شهرسازی گیلان به پایان رسیده و فردا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با تصریح بر اینکه برخی محورها با نصب برج نور روشنایی ایمن‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: مجموع تونل‌های استان در مسیر اصلی و شریانی حدود 2 هزار و 712 متر است که عمدتاً روشنایی دارند. 

خاوری به کاهش هفت درصدی آمار تلفات جاده‌ای گیلان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم تا پایان سال جاری این رقم به 10 درصد کاهش برسد.
 
وی 67 درصد تلفات جاده‌ای را مربوط به عابران پیاده و موتورسواران دانست و تصریح کرد: سرعت‌کاه‌ها تبدیل به سرعت‌گیرهای استاندارد در جاده‌ها شده است که در کاهش تصادفات نقش مهمی دارد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته گیلان 114 نقطه پرحادثه داشت، متذکر شد: 75 نقطه پرحادثه در گیلان آشکارسازی شده و بقیه نقاط نیز توسط حوزه راهداری آشکارسازی صورت گرفته و در 202 نقطه دیگر که تابلوهای مناسب نصب شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.