| کد خبر: 42783 |

خطوط ریلی شمال تا ۶ ماه آینده اصلاح می‌شود

تین نیوز | مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به اصلاح خطوط ریلی شمال کشور تا شش ماه آینده، گفت: 30 سال طول می‌کشد تا همه راه‌آهن‌های کلنگ‌ خورده ساخته شود.
 
محسن پورسیدآقایی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اینکه کشورهای قزاقستان و ترکمنستان بر بهسازی خطوط راه‌آهن ایران تاکید داشته‌اند، گفت: تونل‌های شمالی ایران 70 سال پیش ساخته شده است؛ به همین جهت برای عبور برخی واگن‌ها کوچک است.
 
وی افزود: برخی از واگن‌های روسی حتی از حد استاندارد اروپایی‌ هم بزرگ‌تر هستند بنابراین از تونل عبور نمی‌کنند.
 
مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه ما قصد داریم تا ارتفاع کف ریل را پایین‌تر بیاوریم تا امکان عبور واگن‌های بیشتری از داخل تونل‌ها باشد، گفت: تعهد دادیم که کشورهای قزاقستان و ترکمنستان که در شش ماه آینده این کار انجام شود تا واگن های بزرگ‌تری از تونل‌های ایران عبور کند.
 
پور سید آقایی با بیان اینکه پیوستن کشور قزاقستان به موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی ترانزیتی چهار جانبه بسیار مفید است، گفت: قزاقستان در میان کشورهای CIS، کشوری توسعه یافته به شمار می‌رود و حضور آن در ترانزیت می‌تواند حمل و نقل را توسعه دهد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه البته قزاقستان مسیر مستقیم اینچه برون را هم دارد، گفت: بنابراین پیوستن به این موافقتنامه فقط به منزله عبور از کشورهای ازبکستان و ترکمنستان نیست، بلکه می‌تواند از مسیر راه‌آهن سه جانبه که از مرز اینچه برون هم عبور می‌کند، کار ترانزیت را انجام دهد.
 
وی تصریح کرد: پیش‌بینی کشور قزاقستان این است که در دو سال آینده پنج میلیون ترانزیت کالا از مرز قزاقستان به ایران وارد شود.
 
پور سید آقایی همچنین در خصوص ساخت راه‌آهن، اظهار داشت: به طور متوسط 30 سال طول می‌کشد تا همه راه‌آهن‌های کلنگ خورده ساخته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.