| کد خبر: 41033 |

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با تین نیوز:

◄ نباید با بودجه دولت، انتظار معجزه در فرودگاه امام داشت / لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی

تین نیوز | عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه به نظر نمی رسد با اعتبار بودجه های عمرانی دولت، بتوانیم پروژه های عظیمی مثل توسعه فرودگاه امام را انجام دهیم، گفت: بهترین راه حل، برای ساخت شهر فرودگاهی، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است.

عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با بیان اینکه در فرودگاه امام با این حجم سرمایه گذاری کم، نمی توان انتظار داشت که پروژه های عمرانی سنگین، در فاصله زمانی کوتاه انجام شود، اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع دولت، تلاش ها بر این است که بودجه های هزینه ای کاهش یابد تا در اداره امور کشور خللی ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه حل ها برای ساخت شهر فرودگاهی، راهکارهایی است که در احکام بودجه پیش بینی شده، گفت: با ورود سرمایه گذاری بخش خصوصی، می توان به مراحل ساخت پروژه های سنگین عمرانی مثل توسعه فرودگاه امام، سرعت بخشید.

امامی با تاکید بر اینکه ظرفیت قانونی، اجازه ورود سرمایه گذاری بخش خصوصی، برای مشارکت در توسعه فرودگاه امام را داده گفت: با ورود و مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی، روند ساخت و سازها در فرودگاه امام، با سرعت بیشتر همراه خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، افزود: به نظر نمی رسد با اعتبار بودجه های عمرانی دولت، در طول سال، بتوانیم پروژه های عظیمی مثل توسعه فرودگاه امام را انجام و آن را در چرخه استفاده و بهره برداری سریع قرار دهیم.

وی افزود: تصور اینکه توسط بودجه های دولت، معجزه اتفاق افتد و پروژه های عمرانی انباشته شده، به بهره برداری برسد، اشتباه است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس، با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، گفت: در سفر رئیس جمهور به ترکیه، مسئولان این کشور گفتند که کلیه فرودگاه های شان از ساخت فرودگاه تا خرید هواپیما، توسط بخش خصوصی اداره می شود.

وی افزود: اینکه دولت بخواهد در همه بخش های اقتصادی، مولد، خدمات، بازرگانی، و تولید نقش داشته و قدرت خود را در بخش تولید ثروت همچنان حفظ کند، درست نیست.

پروژه های عمرانی با عمر 30 ساله
امامی، با تاکید بر اینکه در حال حاضر، هزاران پروژه عمرانی در کشور کلنگ خورده که بخش کوچکی از آنها وارد عملیات اجرا شده اند، گفت: طی بازدیدهایی که از طریق کمیسیون بودجه داشتیم، پروژه های عمرانی با عمر 30 ساله مشاهده شد که این پروژه ها علیرغم دریافت 30 سال ردیف بودجه، تنها حدود 30 درصد پیشرفت داشته اند.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت، شاید بخشی از این پروژه ها می باید خودشان را مستهلک می کردند، افزود: به خاطر کمبود منابع، سرعت ساخت پروژه ها با کندی همراه بوده و تاکنون به چرخه بهره برداری نرسیدند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: امیدواریم فرودگاه امام، با حضور بخش خصوصی، سرعت بیشتری در توسعه و سرمایه گذاری موثرتر داشته و رضایت مندی مشتریان را در پی داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.