| کد خبر: 39903 |

یک اشتباه عجیب حمل و نقلی در کرمانشاه

تین نیوز | دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان کرمانشاه انتخاب مونوریل را به عنوان سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه یک اشتباه عجیب از سوی مسئولین وقت استان عنوان کرد.
 
محسن زاهدی با بیان اینکه مونوریل سیستم بدی نیست، اظهار کرد: این سیستم بیشتر سیستم حمل و نقل توریستی است و یک سیستم فانتزی است که می‌توان در حمل و نقل نیز از آن استفاده کرد، اما انتخاب مونوریل به عنوان سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه حتی اگر جنبه فانتزی بودن آن را کنار بگذاریم، با توجه به ابعاد و اندازه‌ای که مونوریل دارد، قابلیت اجرا در بافت مرکزی شهر کرمانشاه را نداشت.
 
وی انتخاب مونوریل به عنوان سیستم حمل و نقل شهر کرمانشاه را یک اشتباه عجیب از سوی مسئولین وقت استان عنوان کرد و افزود: مشکلات مونوریل به منظور اجرا در شهر کرمانشاه به حدی واضح بود که با استفاده از نظر یک متخصص ترافیک به راحتی می‌شد فهمید ابعاد مونوریل در خیابان مدرس و بافت مرکزی شهر جا نمی‌شود.
 
زاهدی با بیان اینکه خیابان مدرس فضای کافی برای اجرای مونوریل را نداشت، اظهار کرد: متاسفانه سیستم مونوریل بگونه‌ای است که قابلیت زیرگذرشدن را هم ندارد و باید حتما در ارتفاع حرکت کرده و نهایتا روی زمین حرکت کند.
 
دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات زیرگذرشدن مونوریل این است که این سیستم بگونه‌ای طراحی شده که امکان تهویه هوا وجود ندارد و به لحاظ اکسیژن‌رسانی در زیر زمین دچار مشکل می‌شود.
 
زاهدی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که مونوریل برای اجرا در شهر کرمانشاه داشت، مدیریت استان تصمیم به تغییر سیستم مونوریل به سیستم قطار سبک شهری یا همان L.R.T گرفت.
 
وی تصریح کرد: L.R.T قابلیت اجرا در روی زمین و زیر زمین را داشته و از ظرفیت بیشتری برای جابجایی مسافر برخوردار است.
 
زاهدی در خصوص اینکه چرا مترو جایگزین مونوریل نشد، اظهار کرد: در شرایطی که ستون‌ها در بیش از 50 درصد مسیر احداث شده بهترین گزینه انتخاب L.R.T بود.
 
وی تصریح کرد: از طرف دیگر برای انتخاب و احداث مترو جمعیت شهر نیز در نظر گرفته می‌شود که L.R.T در این زمینه با توجه به میزان جابجایی‌ها در سطح شهر بهترین گزینه است و از طرف دیگر قیمت ساخت آن نیز نسبت به مترو به‌صرفه‌تر است.
 
دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان کرمانشاه در خصوص زمان راه‌اندازی L.R.T اظهار کرد: در مورد تجهیزات و مهندسی ساخت این سیستم محدودیتی نداریم و اعتبار که باشد، به سرعت سیستم را ساخته و تحویل مردم کرمانشاه می‌دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • متخصص ریلی 0 0

    این نکات را دوبار بخوانید ۱ - متاسفانه در کشور ما اگر مسئولی اشتباه بارزی کند و هزینه گزافی به جامعه تحمیل کند مواخذه نمی شود. چرا؟ ۲ - انتخاب سیستم حمل و نقل بر مبنای مطالعات توجیهی صورت می گیرد و برای پروژه های کلان مثل حمل و نقل ریلی در شورایعالی هماهنگی ترافیک وزارت کشور به تصویب می رسد. ۳ - انتخاب سیستم ترابری ریلی کرمانشاه یک موضوع اتفاقی نیست که به راحتی بتوان کلمه اشتباه را به آن اطلاق نمود. ۴ - با روی کار آمدن آقای قالیباف در شهرداری تهران موضوع اشتباه بودن سیستم حمل و نقل مونوریل تهران مشخص شد و اخبار آن در جامعه مهندسی حمل و نقل منتشر و پایه های آن در میدان صادقیه از بیخ کنده شد. ۵ - آقای احمدی نژاد که مبتکر مونوریل در دوره شهرداری خود در تهران بود کماکان از آن دفاع می کرد و طرفداران آقای احمدی نژاد در وزارت کشور و شورایعالی هماهنگی ترافیک حاکم بودند. ۶ - انتخاب سیستم مونوریل برای کرمانشاه بعد از مشخص بودن اشتباه مزبور و مناقشه شهرداری تهران با رئیس جمهور صورت گرفت. ۷ - با جمیع نکات فوق به نظر می رسد در کرمانشاه مسئولین وقت اشتباه نکردند بلکه خواستند از شرایط حاکم بر وزارت کشور و دیدگاه رئیس جمهور وقت استفاده ببرند تا پروژه ریلی برای کرمانشاه در شورایعالی هماهنگی ترافیک تصویب شود یعنی به جای مباحثفنی و اقتصادی به مباحثسیاسی روی آوردند. ۸ - مشابه این موضوع در قم نیز روی داد.