| کد خبر: 38868 |

وزیر نیرو در همایش " دوباره آسمان آبی " عنوان کرد:

◄ تلاش وزارت نیرو در کاهش استفاده از گاز مایع در تولید برق / تضمین تامین برق خودروهای برقی

تین نیوز | در آستانه روز هوای پاک، همایش "دوباره آسمان آبی" با حضور وزیر نیرو، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و جمعی از میهمانان خارجی به همت سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، وزیر نیرو در آغاز این همایش، ضمن تقدیر از اقدام خوب سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: جهت گیری بسیار خوبی این گردهمایی دارد و هدف آن است که عملکرد دولت و دستگاه ها محک زده شده و سمت و سوی حرکات آینده با توجه به مصوبه دولت مشخص شود.

حمید چیت چیان، در ادامه افزود: فعالیت های وزارت نیرو در جهت کاهش آلاینده های هوا، در اختیار قرار دادن برق مورد نیاز به وسایل جدیدالورود برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، به عنوان یکی از اثرگذارترین ها در کاهش آلاینده های هوا، خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از یک سوم کل گاز طبیعی کشور در نیروگاه ها برای تولید برق مورد استفاده قرار می گیرد، تصریح کرد: کل برق تولیدی کشور، حدود 260 میلیارد کیلو وات ساعت است که بیش از 217 میلیارد کیلو وات ساعت مورد مصرف قرار می گیرد. برای تولید این مقدار برق در سال های مختلف بین 90 تا 92 درصد از انرژی های فسیلی استفاده شده و طبیعتا مصارف سوخت فسیلی موجب انتشار گازهای آلوده کننده و گازهای گلخانه ای و انواع اکسیدها خواهد شد.

وزیر نیرو در ادامه سخنان خود در همایش "دوباره آسمان آبی" با اشاره به وجود دو گروه آلاینده عمده در کشور، گفت: انواع آلوده کننده را می توان در دو گروه اصلی طبقه بندی کرد، یکی گازهای آلاینده که عمدتا اثرات منطقه ای از خود به جای می گذارند و دیگری گازهای گلخانه ای هستند که در ابتدا آلاینده نبوده بلکه  اثرات مخرب جهانی به جای گذاشته و با پدیده گرم شدن زمین ارتباط دارند.

چیت چیان افزود: امروز تمرکز ما بر آلودگی هواست زیرا اثرات منفی سوخت ناشی از تولید برق تنها بر هوا نبوده بلکه آب و خاک نیز از آن متاثر می شوند. در نگاهی جامع می بینیم که گازهای آلاینده در صنعت تولید انرژی، کیفیت نازل سوخت های مورد استفاده در نیروگاه ها، بازده پایین برق نیروگاه ها، تلفات بالا و غیرقابل قبول شبکه های انتقال، به ویژه توزیع برق و بازده، نازل در بخش های مختلف اقتصادی، از جمله مواردی است که باید مورد دقت نظر بیشتری در میان مسئولین اجرائی قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ناگفته نماند هرچه مصرف گاز مایع در نیروگاه ها افزایش یابد، قطعا میزان آلاینده های هوا نیز افزایش خواهد یافت که بعضا ناشی از سن بالای نیروگاه های تولید انرژی است و متاسفانه در بخش حمل و نقل و تولید برق، تولید آلاینده ها با فرایند بسیار بالایی روبرو است اما قطعا با سیاست های جدید دولت تدبیر و امید به زودی شاهد رفع آن خواهیم بود.

چیت چیان با اشاره به رویکرد دولت و به ویژه وزارت نیرو در کاهش آلاینده ها خاطرنشان ساخت: تلاش بر آن است تا با توسعه فناوری های نوین، خدمات رسانی بی وقفه و مدیریت مصرف و تاکید بر سیاست های اقتصاد مقاومتی و اقدامات عاجل و کارساز، جزو ارزش های وزارت نیرو قرار گرفته و با جدیت آن را دنبال کنیم.

وی با اشاره به تلاش وزارت نیرو در این بخش از ابتدای سال جاری، اضافه کرد: به یاری خدا وزارت نیرو سعی نموده تا از ابتدای 93 تا پایان سال، میزان نیروگاه های تجدید پذیر در کشور را به دو برابر افزایش دهد.

وزیر نیرو افزود: در صورت ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، وزارت نیرو تامین برق خودروهای برقی(هیبریدی) را تضمین کرده و امید است با این اقدام شاهد شهری عاری از آلودگی در روزهای آینده باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.