| کد خبر: 32475 |

عملیات فلایت‌چک فرودگاه‌های جنوب کشور انجام شد

تین نیوز | عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: عملیات فلایت چک(وارسی پروازی) دستگاه‌های کمک‌ناوبری فرودگاه‌های جنوب کشور با موفقیت به اتمام رسید.

به‌گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ سیداحمد مومنی‌رخ با اشاره به اینکه تنها یک هفته دیگر به انقضای دستگاه‌های کمک‌ناوبری تعداد زیادی از فرودگاه‌های کشور باقی مانده است٬ از ورود تیم وارسی پروازی سازمان هواپیمایی کشوری مغولستان به ایران برای فلایت‌چک (وارسی پروازی) در هفته اول آذر خبر داد.
وی با این حال افزود: طبق تصمیمات شورای عالی امنیت ملی کشور، سازمان هواپیمایی کشوری 6 ماه زمان در اختیار داشت که برای خرید و بکارگیری یک هواپیمای مجهز به دستگاه‌های وارسی پرواز اقدام کند.

مومنی‌رخ ادامه داد: با توجه به منقضی شدن زمان بهره‌برداری از اکثر دستگاه‌های کمک‌ناوبری فرودگاه‌ها و راه‌های هوایی کشور و تغییر فصل و به‌منظور جلوگیری از از بروز اختلال در عملیات پروازها با پیشنهاد و پیگیری سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شد به‌صورت موقت تیمی از کشور مغولستان با در اختیار گرفتن یک فروند هواپیمای F50  شرکت هواپیمایی نفت با پرداخت هزینه‌های مترتب توسط شرکت فرودگاه‌های کشور وارسی پروازی را به دست گیرد.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه وارسی پروازی شامل دستگاه‌های DME٬ DVOR/VOR و ILS می‌شود گفت: در هفته گذشته این دستگاه‌ها با روش مذکور در فرودگاه‌های بندرعباس٬ بوشهر٬ زاهدان٬ اهواز و زابل چک شده و با ارسال گراف دریافتی از FIS نصب شده در هواپیما و سایر گزارشات فنی مرتبط به سازمان منتظر دریافت تمدید برای ۶ ماه و یک‌سال آینده هستیم.

به گفته وی وارسی پروازی صورت گرفته تاکنون بالغ بر  ۵ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.
 مومنی‌رخ گفت: امور مربوط به ادامه وارسی پروازی در حال حاضر توسط شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان هواپیمایی کشوری در دست بررسی است.

به گفته وی در حال حاضر دستگاه‌های ۴۵ فرودگاه متعلق به این شرکت و سایر ارگان‌ها و شرکت نفت نیاز به فلایت‌چک دوره‌یی داشته و دستگاه‌های ۴ فرودگاه نیاز به آزمایشات پروازی COMMISIONING دارد که قرار است با اجاره هواپیمای مجهز به دستگاه‌های وارسی پروازی (FIS) از خارج از کشور صورت پذیرد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فروشنده هواپیمای فلایت چک دوره گرد 0 0

    جناب مومنی رخ تو فاز قبلی شما از هواپیمای پاکستانی کمک گرفتید و هزینه آن حدود ۲ میلیارد برای شما تمام شد چون سوخت آن فقط ۶۰۰ میلیون بود بعد به قول خودتان ۵۰۰ میلون به مغولی ها دادید برای کیت موبایل هزینه اجاره فوکر ۵۰ شرکت نفت و حق الزحمه بر و بچ!!!!! را هم که سر جمع کنید و در صورت پرداخت حق قهر … و… را که کلا سرجمع کنید بعلاوه هزینه ای که مجددا می خواهید برای هواپیمای پاکستانی بدهید و هزینه های بالا دستی تا مثلا NDB فلان فرودگاه را Commisioning نماید(جالب است دانید تو دنیا NDB منسوخ شده است) و خلاصه هزارن خرج و بر خرج از خرید یک هواپیمای جدید بیشتر می شد شما که می دانید سازمان هوپیمائی کشوری اینکاره نیست و الحمدلله دلالان هواپیما فروش هم که زیادند پس چرا یکبار برای همیشه تعیین تکلیف نمی کنید فراموش کرده اید چند ماه قبل آقای ر مبلغی را از شرکت فرودگاه ها گرفت تا با استفاده از هواپیمای … اینکار را بکند هم پول پرید و هم فلایت چک!!!!!!