| کد خبر: 31720 |

فرودگاه خرم‌آباد در انتظار پذیرش هواپیما‌های پهن پیکر

تین نیوز | فرودگاه خرم‌آباد با تکمیل چند پروژه مهم می‌تواند گردشگران و سرمایه‌گذاران زیادی را از نقاط مختلف کشور به‌سوی خود جذب نماید و این امر با تعامل استانداری شکل اجرایی تری به خود خواهد گرفت.

به‌گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد موجب شده تا سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر نیز توجهشان را به این موضوع جلب کنند که برای ساخت و سازهای خود در اطراف فرودگاه اولین قدم را با هماهنگی مسئولان فرودگاه و استعلام گرفتن از فرودگاه بردارند.

محمد اصلانی معاون عمرانی استانداری لرستان که هفته گذشته برای شرکت در دوره آموزشی آشنائی با قوانین و مقررات فرودگاهی در سالن همایش و جلسات فرودگاه حضور یافته بود، ضمن تشکر از پیگیری‌های استاندار لرستان و تلاش‌های کیانی مدیر فرودگاه خرم‌آباد، در سخنانی با اشاره به طرح بزرگ توسعه این فرودگاه گفت: با اجرای این طرح٬ فرودگاه خرم‌آباد فرودگاهی ایمن و آماده پذیرش هواپیماهای پهن پیکر خواهد شد.
اصلانی همچنین خواستار نظارت دقیق‌تر بر ساخت و سازهای اطراف فرودگاه خرم‌آباد شد و ضرورت رعایت استانداردها و مقررات را در این زمینه خاطرنشان کرد.

پیشرفت 25 درصدی باند فرودگاه خرم‌آباد
اسفندیار کیانی مدیر فرودگاه خرم‌آباد در گفتگو با پرتال خبری شرکت فرودگاه‌های کشور به سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در اطراف فرودگاه خواستار توسعه زیرساخت‌های خود هستند، اشاره کرد و گفت: بهتر است ارگان‌های موجود با قوانین فرودگاهی نیز بیشتر آشنا شوند و برای توسعه زیرساخت‌های خود تداخلی با زیرساخت‌های فرودگاه نداشته باشند.
وی در ادامه افزود: به این ترتیب که برای اجرای پروژه‌های خود هماهنگی و تعامل بیشتری را به منظور نصب تابلو، کابل‌کشی و یا مواردی بدین شکل با فرودگاه داشته باشند.
کیانی اظهار داشت: در حال حاضر باند فرودگاه خرم‌آباد با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
گفتنی است؛ پروژه فوق 2 ساله است به‌طوریکه در این پروژه طول باند 3 هزار و 620 متر و عرض 45 متر توسعه خواهد یافت.
مدیر فرودگاه خرم‌آباد با اشاره به برنامه‌های دیگر فرودگاه گفت: ضمن توسعه باند، اپرون نیز در دستور کار قرار دارد تا به توسعه لازم برسد.

تپه‌یی که گردشگران را به سوی خود جذب می کند
وی با اشاره به تپه باستانی در مجاورت فرودگاه خرم‌آباد، گفت: این تپه باستانی که به سال‌های بسیار دور یعنی هزاره قبل از میلاد بر می‌گردد، در مجاورت پاویون فرودگاه است که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در جذب گردشگر داشته باشد.
وی ادامه داد: این تپه از قبل توسط سازمان میراث فرهنگی ثبت شده بود اما ما در نظر داریم طی دو فاز تپه را با توجه به اینکه 300 متر با ترمینال فرودگاه فاصله دارد به موزه تبدیل کنیم که هنوز به خاطر بارندگی در فاز یک قرار دارد.
کیانی تصریح کرد: فرودگاه خرم‌آباد در هفته 26 پرواز رفت و برگشت را پوشش می‌دهد که با تبدیل آن به مرز هوایی پروازهای حج و زیارت را در برنامه کاری خود قرار خواهد داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.