| کد خبر: 266334 |

مرور وعده های مسئولان:

◄ وعده شروع پروژه تراموا ظرف یک ماه آینده، محقق می شود؟

در مورد احداث تراموا لازم است که در ابتدا مصوبه شورای عالی ترافیک کشور اخذ شود که این مهم ذیل طرح جامع حمل و نقل دیده شده است.

تین نیوز

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران وعده داد در صورت تایید وزارت کشور پروژه تراموا ظرف یک ماه آینده آغاز می شود.

به گزارش تین نیوز، آن چنان که رسانه های دوم دی ماه خبر داده اند، محسن هرمزی گفته است: اگر بتوانیم تاییدیه وزارت کشور برای طرح جامع حمل و نقل را اخذ کنیم؛ با توجه به اینکه مطالعات فاز یک را نیز انجام داده ایم، استارت شروع پروژه تراموا را ظرف یک ماه آینده خواهیم زد.

وی در توضیح شرایط ساخت تراموا در تهران عنوان کرد:  طراحی روسازی تراموا به اتمام رسیده و از آنجایی که در طرح جامع به این موضوع پرداخته شده و طرح جامع نیز برای بررسی و تصویب در اختیار وزارت کشور و شورای عالی ترافیک کشور قرار گرفته است؛ امیدواریم تا اواسط دی ماه 1402، طرح جامع تایید و این مهم ( ساخت تراموا ) در قالب تفاهم نامه با وزارت دفاع اجرایی شود.

او گفت:  سه کریدور برای تراموا در نظر گرفته شده است که احداث این مد حمل و نقل را در مسیر تهرانپارس آزادی  پیگیری می کنیم.

هرمزی افزود: در مورد احداث تراموا لازم است که در ابتدا مصوبه شورای عالی ترافیک کشور اخذ شود که این مهم ذیل طرح جامع حمل و نقل دیده شده است.

به نوشته ایسنا، در ابتدا دهه ۸۰  قرار بود این قطارهای سبک در محدوده بازار تهران و برای توسعه گردشگری شهری راه اندازی شود، اما رفته رفته به دلیل مشکلات مالی و ظهور دغدغه های جدید، از دستور کار مدیران شهری در دهه ۸۰ خارج شد.

اما اوایل آبان ماه سال گذشته شهردار تهران در خبری کوتاه اعلام کرد که باید از الگوهای دیگر همانند تراموا و توسعه اتوبوسرانی و بازنگری خطوط اتوبوسرانی بهره بگیریم و مطالعاتی در مورد احداث تراموا را شروع کرده ایم تا در دو یا سه خط امکان احداث آن در تهران فراهم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.