| کد خبر: 265782 |

پنج طرح دانش بنیان با محوریت راه هوشمند معرفی و حمایت می‌ شود

سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای از پنج طرح دانش بنیان منتخب در رویداد نهایی راه هوشمند حمایت خواهد کرد.

تین نیوز

سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای از پنج طرح دانش بنیان منتخب در رویداد نهایی راه هوشمند حمایت خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای؛ حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری این سازمان در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به برگزاری اولین رویداد فناورانه راه هوشمند اظهار داشت: از ابتدای امسال برنامه ریزی توسط سازمان انجام و یک فراخوان برای موضوع راه هوشمند داده شد، چراکه راه هوشمند از موضوعات جدید مطرح در دنیا است و کشورهای توسعه یافته به سمت راه هوشمند حرکت کرده اند.

وی ادامه داد: راه هوشمند اساسا یک تکنولوژی پیشرفته و های تک است که معمولا کشورهایی که این تکنولوژی را دارند، به لحاظ ایمنی شاخصهای مطلوبی دارند و اساسا در گزارش های بین المللی راه هوشمند به عنوان تکنولوژی آینده که شکل دهنده حمل ونقل است، تعریف می شود.
وی افزود: عملا پارادایم حمل ونقل جاده ای دنیا با ایجاد راه هوشمند ارتقا داده می شود و تا ۱۰ سال آینده راه هوشمند جایگزین راه های سنتی میشود و عملا کارکرد و مدیریت حمل و نقل تغییر خواهد کرد.

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای عنوان کرد: امسال با این راهبرد رویداد راه هوشمند را برگزار کردیم، چرا که در کشور ما فناوران، نخبگان و نوآورانی هستند که ایده هایشان یک گام بالاتر از ایده های جهانی مطرح می شود اما به خاطر این که مرکزی برای تقویت، توانمندسازی و شتاب دهی این ایده ها نبوده، عملا کاربردی نشده است.

ذاکری با بیان این که بیش از ۱۰۰ طرح و ایده فناورانه به دبیرخانه این رویداد ارسال شد، گفت: طرح های خوبی دریافت شد و بسیاری از طرح ها قابلیت صنعتی شدن داشتند که بیش از ۶۵ درصد طرح ها از شرکت های دانش بنیان و مابقی از دانشگاه ها بود، بنابراین قابلیت صنعتی سازی در طرح ها قابل توجه ارزیابی شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در جلسات متعددی با فناوران موضوعات بررسی، کارگاه های توانمندسازی و شتاب دهی طراحی شد و امروز ۱۸ طرح در حوزه راه هوشمند در راهداری و حمل ونقل جاده ای با یکدیگر رقابت می کنند و امیدوار هستیم بعد از تمرینی که به طور مشترک توسط صنعت، دولت و فناور انجام می شود، منجر به شکوفایی در این صنعت شود.

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای خاطرنشان کرد: بعد از سه روز برگزاری نمایشگاه، پنج طرح برتر معرفی می شود، در عین حال هیچ طرحی را کنار نگذاشتیم و تلاش داریم راهکارهایی اتخاذ کنیم تا از تمامی این ایده ها استفاده کنیم ولی این رویداد نوعی مسابقه برای ایجاد انگیزه است تا طرح ها زودتر به قرارداد منجر شود و مورد حمایت مالی قرار گیرد.

ذاکری سپس گفت: در عین حال مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری در مدت زمان کوتاهی که در حوزه نوآوری فعال شده است، آمادگی پذیرایی از فعالان برای حمایت از طرح ها را دارد و در کنار این رویداد، تالار هوشمندسازی طراحی شده است که تمامی سامانه های سازمان که در یک سال اخیر توسعه پیدا کردند، در این تالار به نمایش گذاشته شدند و طی بازدیدهای مختلف از غرفه هوشمندسازی سازمان، تحسین کارشناسان بین المللی را به همراه داشته است.
وی ابراز امیدواری کرد هم افزایی صنعت و فناوران منجر به شکوفایی در این حوزه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.