| کد خبر: 261256 |

۷۵ درصد تایر مصرفی خودروهای سواری، تولید داخل است

دبیر انجمن واردکنندگان تایر کشور گفت: سالانه به حدود ۲۸ تا ۳۰ میلیون حلقه تایر سواری نیاز داریم که از این میزان حدود ۷ میلیون حلقه از طریق واردات تامین می شود.

تین نیوز

سیدمحمد میرعابدینی گفت: در کشور به ۲ دسته تایر نیاز داریم که شامل تایر سبک و تایر سنگین می شود. تایر سبک اصطلاحا به تایرهای سواری اشاره می شود که شامل تایر خودروهای رینگ ۱۳ تا ۲۱ می شود. سالانه به حدود ۲۸ تا ۳۰ میلیون حلقه تایر سواری نیاز داریم که از این میزان حدود ۷ میلیون حلقه از طریق واردات تامین می شود که عمده واردات بیشتر مربوط به رینگ های ۱۶ تا ۲۱ است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، دبیر انجمن واردکنندگان تایر کشور با بیان اینکه میزان نیاز به واردات در حوزه تایر سنگین حدود ۵ میلیون حلقه بوده که نیاز کلی کشور به این دسته ۷ میلیون تایر است، تشریح کرد: تایر سنگین، از تایر وانت گرفته تا تایر معادن و راه سازی را شامل می شود که در این حوزه وابستگی به واردات حدود ۸۰ درصد تایر است، به عبارتی نیاز شبکه حمل و نقل کشور عمدتا از طریق تایرهای وارداتی تامین می شود.

وی با اشاره به استاندارد تایرهای وارداتی، گفت: تایر به عنوان یکی از استانداردهای اجباری و ۸۵گانه خودرو به حساب می آید که به دلیل اهمیت بالای آن جزء قطعات ایمنی خودرو هم محسوب می شود؛ بر همین اساس در حوزه تایرهای سنگین و سبک که تماما نیازمند استانداردهای اروپایی هستند، این استانداردها رعایت می شود. در فضای مجازی بحث بی کیفیتی لاستیک های وارداتی مطرح شده است که صحت ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.