بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

جشن 125 سالگی رنو

گسترش و گستردگی صنایع خودروسازی دنیا اتفاقی نیست؛ بلکه در پس هر آینده ی پر رونقی؛ یک گذشته پر تلاشی وجود داشته است که شالوده آینده بر آن استقرار یافته است.

جشن 125 سالگی رنو
تین نیوز

خودرو تنها یک کالای صنعتی نیست؛ بلکه یک میراث معنوی و فرهنگی است که می تواند از جوانب بسیاری مورد توجه باشد از ایجاد افتخار در سطح ملی گرفته تا عشق ورزی در سطح فردی؛ امروز در بیستمین روز از ماه اردیبهشت؛ ایوان کالسکه موزه خودروهای تاریخی ایران شاهد برگزاری جشن 125 سالگی شرکت رنو بود. این جشن که با همت انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران برگزار شد اهمیت بسیاری داشت. 125 سال پیش کارآفرین و صنعتگر فرانسوی؛ لوئی رنو این شرکت را تاسیس و نخستین خودروی خود را که رنو تیپ ای نام داشت و در سال ۱۸۹۹ معرفی کرد. امروزه نام و نشان این شرکت چنان گسترده شده که در بسیاری از کشورهای دنیا جشنی به مناسبت تولد این شرکت برگزار می شود.

«اندیشکده خودرو» بر این باور است که گسترش و گستردگی صنایع خودروسازی دنیا اتفاقی نیست؛ بلکه در پس هر آینده ی پر رونقی؛ یک گذشته پر تلاشی وجود داشته است که شالوده آینده بر آن استقرار یافته است. این شالوده که میراث صنعتی کشورهاست به بهایی بس گزاف به دست آمده و نباید از کنار آن بی اعتنا عبور کرد. ثبت و ضبط این میراث و گفتگو پیرامون آن یکی از اهداف اندیشکده خودرو است. همانگونه که از نام این نهاد بر می آید تعامل و تضارب اندیشه ها وجه همت این سازمان بوده و برنامه های متعددی برای دستیابی به این هدف تبیین گردیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال تلگرامی نویسنده
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.