| کد خبر: 259636 |

◄ افزایش عمر رانندگان کامیون با رعایت این 3 نکته

رانندگان کامیون خصوصا افرادی میانسال شاغل در این حرفه برای حفظ و تضمین کردن سلامت خود باید برخی دستورالعمل ها و نکات را بیشتر از سایر اقشار مدنظر قرار دهند.

تین نیوز

رانندگان کامیون خصوصا افرادی میانسال شاغل در این حرفه برای حفظ و تضمین کردن سلامت خود باید برخی دستورالعمل ها و نکات را بیشتر از سایر اقشار مدنظر قرار دهند.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون می توانند منشاء ایمنی و سلامت در جاده ها باشند اما شرط آن این است که خود آنها برای سلامت و تندرستی خود ارزش قائل شوند.

برخی نکات برای سلامت عموم مردم لازم است اما در بین نکات عمومی، مواردی وجود دارد که می تواند سلامت رانندگان کامیون به ویژه شاغلان میانسال این شغل را تضمین کند.

بر اساس نتایج تحقیقات و پژوهش هایی که اخیرا منتشر شده، انجام 8 عادت سبک زندگی سالم در دوران میانسالی می ‌تواند تا ده‌ها سلامتی را تضمین و ده ها سال عمر انسان را زیاد کند.

این 8 عادت مثبت که از تحقیق روی هفتصد هزار نفر در جهان استخراج شده شامل این موارد است؛ 1) ورزش و فعالیت بدنی مناسب و مستمر، ترک اعتیاد به مواد مخدر و روان گران و محرک،3) ترک استعمال هر گونه دخانیات از جمله سیگار و قلیان، 4) در اختیار داشتن مهارت هایی برای مدیریت خشم و کنترل استرس، 5) استفاده از رژیم غذایی سالم، 6) پرهیز از مصرف مشروبات الکلی،7) داشتن خواب کافی و 8) برقرار کردن روابط صمیمانه و محبت آمیز اجتماعی.

3 دستور العملی مهم برای سلامت رانندگان کامیون

با دقت در نتایج این تحقیقات و 8 دستورالعملی که برای تضمین سلامتی و افزایش عمر مطرح شده می توان دریافت که 3 نکته از این موارد در مورد سلامت و طول عمر رانندگان کامیون در کشور ما اهمیت بیشتری دارد. این 3 مورد عبارتند از؛ 1) ترک اعتیاد رانندگان کامیون ، 2) ترک سیگار و 3) رژیم غذایی سالم.

متاسفانه باید اذعان کرد موضوع سوء مصرف مواد مخدر در بین قشر راننده کامیون رواج دارد و در این مورد باید اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی های لازم را انجام داد تا آسیب اعتیاد در این اقشار کاهش یابد.

از سوی دیگر مصرف سیگار و غذای ناسالم نیز در بین رانندگان کامیون بسیار رایج است و در این موارد نیز این عزیزان باید تمهیداتی برای سالم سازی سبک زندگی خود در نظر بگیرند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.