| کد خبر: 25632 |

صبح امروز در دانشکده صنعت هواپیمایی انجام شد

◄ امضای تفاهم‌نامه اعزام فارغ‌التحصیلان صنعت هوانوردی به خارج از کشور

تین نیوز | تفاهم نامه سه جانبه بین دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی بین المللی ایران (اصکابا) به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، تفاهم نامه همکاری های سه جانبه بین دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی بین المللی ایران که به اختصار تفاهم نامه وزارت، دانشکده، و انجمن نامیده می شود، به منظور اعزام نیروهای مازاد فارغ التحصیل صنعت هوانوردی به خارج از کشور به امضا رسید.

این تفاهم نامه توسط حسین قنبری، رییس دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری، محمد اکبرنیا، مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حسن کرباسی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران و امضا شد.

اعزام متخصصان و کارشناسان مازاد بر صنعت هوانوردی و فرودگاهی به کشورهای خارجی به منظور افزایش درآمد تولید ناخالص ملی و توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها، از اهداف اصلی این تفاهم نامه هستند.

در این تفاهم نامه طرفین موافقت کردند که فارغ التحصیلان دوره های آموزشی آزاد تخصصی و مهارتی صنعت هوانوردی کشور از طریق هماهنگی با دبیرخانه، به خارج از کشور اعزام کنند.

وظایف دبیرخانه این تفاهم نامه که در محل دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری تشکیل شده به شرح زیر است:
- تحقیق و بررسی و نیازسنجی کشورهای متقاضی جذب و اعزام نیروهای دارای مهارت در صنعت هواپیمایی

- فراهم ساختن زمینه مذاکره با مدیران ایرلاین های کشورهای هدف

- ظرفیت سنجی بازارهای کار بین المللی در صنعت هواپیمایی و انتقال آن به دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری جهت استانداردسازی های آموزشی

- فراهم ساختن ارائه گواهی بین المللی معتبر مورد پذیرش ایرلاین های متقاضی جذب توسط دانشکده برای فارغ التحصیلان

- امکان انجام مکاتبات مورد نیاز با کشورهای مورد نظر که امکان جذب و اشتغال فارغ التحصیلان صنعت هواپیمایی در آنها متصور می باشد (توسط وزارت و سازمان توسعه تجارب و انجمن صنفی)

این تفاهم نامه در تیرماه سال جاری بین دانشکده صنعت هواپیمایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران منعقد شد و صبح امروز (23 مهرماه) اولین جلسه کارگروه آن در محل دانشکده صنعت هواپیمایی برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.