◄ سبک سازی و حداکثر صرفه جویی در اجرای پروژه قطار سریع السیر اصفهان
رقم ال سی این پروژه ۱۳.۶ میلیارد یوآن است که تاکنون چهار میلیارد یوآن از این اعتبار هزینه شده است.
مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی شهریور ماه امسال از برگزاری جلسه تامین مالی پروژه قطار سریع السیر برای بررسی موضوعاتی مانند بازگشایی ال سی، با حضور استانداران اصفهان و قم، معاونان عمرانی و نمایندگان مجلس دو استان، مدیرعامل شرکت ساخت، معاون عمرانی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و کارشناسان بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه خبر داد.
به گزارش تین نیوز، مهدی طغیانی در آن زمان اعلام کرد که در این جلسه بر «سبک سازی و حداکثر صرفه جویی در اجرا» برای ادامه اجرای پروژه تاکید شده است.
تاکید نماینده اصفهان بر سبک سازی و صرفه جویی در در اجرا، این پرسش را مطرح می کند که منظور از سبک سازی چیست؟
یکی از کارشناسان در این زمینه می گوید: ممکن است منظور از سبک سازی هزینه این باشد که بخش تهران قم را از پروژه حذف کنند.
وی با تاکید بر این که حذف بخش تهران - قم از پروژه اقدام درستی نیست، افزود: لازم است متولیان این پروژه به جای دست و پا زدن و قیچی کردن از سر و ته پروژه، به اصول مدیریت پروژه تمکین کنند.
او ادامه داد: در مدیریت پروژه، هم کنترل بودجه وجود دارد و هم کنترل زمان انجام و هم مدیریت کیفیت و هم مدیریت ذینفعان و چند سر فصل دیگر.
به گزارش تین نیوز، 16 شهریور ماه امسال نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی از مذاکره با طرف چینی برای تمدید ال سی و تکمیل پروژه قطار سریع السیر خبر داد و گفت: بخشی از پیشرفت فیزیکی مربوط به تأمین زیرساخت هایی مانند خرید قطار، ریل، سیگنالینگ و تجهیزات الکترونیکی و بخش دیگر شامل عملیات اجرایی است که پیشرفت فیزیکی زیرسازی به ۷۰ درصد می رسد.
مهدی طغیانی سبک سازی و حداکثر صرفه جویی در اجرا را از جمله تصمیمات گرفته شده برای ادامه اجرای پروژه دانست و یادآور شد: وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه باید در زمینه بازنگری در رقم کنونی بودجه پروژه قطار سریع السیر که مصوبه شورای اقتصاد است به جمع بندی برسند.
وی رقم ال سی این پروژه را ۱۳.۶ میلیارد یوآن برشمرد و افزود: تاکنون چهار میلیارد یوآن از این اعتبار هزینه شده است اما برآورد نهایی این پروژه به حدود ۳۳ میلیارد یوآن به جز هزینه های کارفرمایی، بیمه و مالیات می رسد.
پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی زیرسازی مسیر
طغیانی درباره درصد پیشرفت این پروژه خاطرنشان کرد: درصد پیشرفت پروژه نسبت به کل آن زیاد نیست اما بخشی از پیشرفت فیزیکی مربوط به تأمین زیرساخت هایی مانند خرید قطار، ریل، سیگنالینگ و تجهیزات الکترونیکی و بخش دیگر شامل عملیات اجرایی و عمرانی می شود که پیشرفت این بخش قابل قبول بوده و ۷۰ درصد زیرسازی مسیر قم تا اصفهان تکمیل شده است.
وی این مسیر تکمیل شده را آماده روسازی و ریل گذاری دانست و ادامه داد: در صورتی که ۳۰ درصد باقی مانده مسیر نیز تکمیل و تجهیزاتی مانند قطار و سیگنالینگ نیز خریداری شود این امکان وجود دارد که پروژه برای ساخت مسیر قم تا تهران متوقف نشود بلکه شروع مسیر حرکت از دو خط برقی تهران صورت گیرد، از قم تا اصفهان روی خط جدید مسیر ادامه یابد و در آینده قسمت قم تا تهران نیز تکمیل شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.