| کد خبر: 241098 |

◄ نرخ ورود خودرو ها به پارکینگ های عمومی تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نرخ ورود و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ های عمومی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ را تصویب کردند.

تین نیوز

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در جریان پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، بررسی یک فوریت لایحه «تعیین نرخ ورودی و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ های عمومی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱» را در دستورکار قرار دادند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این خصوص توضیح داد و گفت: پیشنهاد بررسی این لایحه به شکل دوفوریت به هیئت‌رئیسه شورای شهر ارائه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تا ابتدای اردیبهشت ماه باید نرخ های جدید را اعمال کنیم از شورای شهر می خواهم این لایحه را با قید دو فوریت تصویب کند.

شفیعی گفت: حداکثر افزایش نرخ ورود خودروها به پارکینگ در متن لایحه ۲۵ درصد اعمال شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه، با توجه به ضعف سامانه های حمل و نقل عمومی نمی توانیم افزایش جدی به نرخ ها بدهیم، تاکید کرد: با توجه به اینکه هزینه استفاده از خودروی شخصی را باید به نسبت خودروی عمومی را بیشتر کنیم، این افزایش لحاظ شده است.

وی ادامه داد: این لایحه از نظر اجرایی نیز با لایه قبلی تغییرات زیادی ندارد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تمام نرخ‌گذاری ها در شهر تهران باید توسط شورای شهر انجام شود، اظهار داشت: آیا این نرخ مربوط به پارکینگ های عمومی شهرداری تهران است و یا پارکینگ های خصوصی را نیز شامل می شود؟

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، درباره این لایحه توضیح داد: در حال حاضر شورای شهر تنها پارکینگ‌های عمومی شهرداری را قیمت‌گذاری می‌کند و پارکینگ‌های خصوصی توسط اتحادیه قیمت‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه باید نوعی هماهنگی بین این ۲ نوع پارکینگ و نرخ گذاری آن انجام شود، گفت: قیمت پارکینگ های شهرداری با فاصله زیادی کمتر از پارکینگ‌های خصوصی است.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۲۰ رای موافق لایحه یاد شده را تصویب کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.