| کد خبر: 240760 |

تمامی ظرفیت‌ها برای تولید واگن در داخل کشور به کار گرفته شده است

مدیرعامل راه‌آهن کشور گفت: تمامی ظرفیت‌ها برای ساخت واگن در داخل کشور با هدف تحقق رونق تولید به کار گرفته شده است.

تین نیوز

سید  میعاد صالحی روز پنجشنبه در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی در بازید از واگن پارس اراک، افزود: تمرکز بر موضوعات ریلی و اولویت تولید داخل مورد تاکید دولت سیزدهم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی بیان کرد: برای تولید واگن باری هیچ محدودیتی در کشور وجود ندارد و همه ظرفیت‌های موجود برای رونق تولید این محصول بکارگرفته می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن کشور اظهار داشت: واگن پارس اراک یکی از بزرگترین شرکت‌ها در حوزه تولید ناوگان ریلی است و این شرکت ابتدا با مشارکت شرکت راه آهن راه اندازی شده است.

صالحی ادامه داد: شرکت واگن پارس اراک از واحدهای تولیدی مطرح کشور بود اما در فرآیند واگذاری‌ها در طول ۱۰ سال گذشته آنچنان که باید از توان این شرکت استفاده نشد.

صالحی اظهار داشت: با تغییر و تحولاتی که چند ماه گذشته در شرکت واگن پارس اراک اتفاق افتاد اکنون شرایط به نسبت مطلوب‌تری دارد که امید است هر روز بهتر و بالنده تر فرآیند تولید در این شرکت دنبال شود.

وی با بیان اینکه شرکت واگن پارس می‌تواند به گذشته پر افتخار خود باز گردد، بیان کرد: ساخت لوکومتیو باری یکی از اقدامات جدید این شرکت است که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه این واحد تولیدی باشد.

شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح هشت هزار و ۱۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن اراک، بازدید از روند اجرایی طرح سه هزار و ۴۰ واحد مسکونی شهید سلیمانی اراک، بازدید از واحد تولیدی هپکو این شهر و حضور در نشست شورای مسکن استان مرکزی از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به استان مرکزی است.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده  و به‌عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    سلام.ایشون چه کمکی به افزایش تولید در واگن پارس کرده ند؟
    گمونم ایشون میخواد بعد از رکورد افزایش ترانزیت ، رکورد افزایش تولید واگن رو هم به اسم خودش و دولت سیزدهم بنویسه.
    یاد آوری میکنم که واگن پارس در آذر ماه 99 به گروه مپنا واگذار شد و روند افزایش تولید قبل از آمدن دولت جدید و نصب ایشان در راه آهن شروع شده بود.لذا این رکورد ربطی به ایشون نداره.