| کد خبر: 24016 |

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها تاکید کرد:

◄ لزوم ورود بانوان به مرکز کنترل فضای کشور / استخدام ۲۸ فارغ‌التحصیل دانشکده صنعت هواپیمایی در سال جاری

تین نیوز | مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی ها حداکثر تا 2 سال آینده دستگاه های رادار ارتقا خواهند یافت گفت: باید از توان تخصصی بانوان در مرکز کنترل فضای کشور استفاده شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمدعلی ایلخانی در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشکده هواپیمایی کشوری گفت: امروزه 59 هزار راه هوایی در کشور داریم که توسط 10 دستگاه رادار که در مناطق مختلف کشور نصب شدند، توسط این دستگاه ها هم به هواپیماهایی که در شبکه فرودگاهی کشور هستند و هم به هواپیماهایی که به صورت عبوری از فضای ایران استفاده می کنند، خدمات پرواز ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در مقطع کنونی علی رغم تحریم ها، در صنعت حمل و نقل هوایی در اوج عزت و قدرت هستیم گفت: آمارها بیانگر این است که در طول 24 ساعت، به طور میانگین، برای یک هزار و 800 فروند هواپیما در شبکه داخلی فرودگاه های کشور و پروازهای عبوری، ارائه سرویس می شود.

ایلخانی به بی نظیر بودن این آمارها اشاره کرد و گفت: حدود 18 سال پیش 2 دستگاه رادار برای ارائه سرویس در فرودگاه های مهرآباد و شیراز از کشور کانادا خریداری کردیم که کانادایی ها حداکثر تا 3 سال پشیبانی این دستگاه ها را انجام دادند. از آن زمان تاکنون وظیفه تعمیر و نگهداری این رادارها بر عهده خودمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود دو هفته پیش پذیرای شرکت اروپایی سازنده دستگاه کمک ناوبری بودیم، تصریح کرد: مسئولان این شرکت پس از بازدید از دستگاه های کمک ناوبری مهرآباد و فرودگاه شیراز، با وجود قدمت زیاد رادارها، از میزان آمادگی این دستگاه ها تعجب کردند.

ارتقای دستگاه های رادار تا 2 سال آینده
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با تاکید بر لزوم تجهیز فضای کشور به سیستم های جدید گفت: این کار از ماه گذشته کلید خورده و به نظر می رسد در یک پروسه حداکثر 2 ساله بتوانیم دستگاه های رادار را ارتقا دهیم، ضمن اینکه امروز هم در شرایط مناسبی قرار داریم.

وی با بیان اینکه در کنار به روز رسانی سیستم ها، توجه به نیروی انسانی، به ویژه در بخش مراقبت پرواز هم ضروری است گفت: در سال جاری مجوز استخدام پیمانی 28 نفر از فارغ التحصیلان دانشکده صنعت هواپیمایی را گرفتیم.

ایلخانی ادامه داد: در حال حاضر 54 فرودگاه عملیاتی داریم که علاوه بر آن 10 فرودگاه هم در اختیار وزارت نفت است و شرکت فرودگاه ها به لحاظ عملیاتی و در حوزه راهبری به آن ها کمک می کند. همچنین 2 فرودگاه هم در مناطق آزاد قشم و کیش وجود دارد که طی قراردادی مسئولیت عملیاتی آنها هم بر عهده شرکت فرودگاه های کشور است.

ورود بانوان به مرکز کنترل فضای کشور
وی با تاکید بر لزوم حضور بانوان در بخش عملیاتی و مرکز کنترل فضای کشور گفت: به نظرم شرکت فرودگاه ها به صورت مردانه اداره می شود در حالیکه نیاز است بانوان در بسیاری از بخش ها وارد شوند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور یادآور شد: البته بانوانی بودند که قبل از انقلاب استخدام و چند سال پیش هم بازنشسته شدند و از موفق ترین افرادی بودند که برای گذراندن دوره های پیشرفته آموزشی به کشور کانادا اعزام شدند.

وی افزود: به نظرم نیاز است که در مقطع کارشناسی، تعدادی خانم در مرکز کنترل فضای کشور داشته باشیم تا جو مردانه حاکم بر فضای حمل و نقل هوایی کشور را متعادل کنیم.

ایلخانی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه 50 درصد جمعیت کشور خانم ها هستند، دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری با برنامه ریزی مناسب می تواند از توان تخصصی این بخش از جامعه حداکثر بهره را ببرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ربیعی ابیانه / کارشناس ترافیک هوایی 0 0

    آمار اعلام شده احتمالا اشکال نوشتاری دارد. تعداد راه های هوایی ایران حدود ۹۱ عدد می باشد که تقریبا ۵۸ هزار کیلومتر طول دارند. به نظر اینجانب با تکیه بر تجربه کاری در زمینه کنترل ترافیک هوایی، در خصوص استفاده از بانوان محترم بطور مستقیم در امر کنترل ترافیک هوایی ایران، صلاح نیست و بهتر است که این حرفه در ایران همچنان مردانه باقی بماند.

  • صبوری 0 0

    سلام از آقای مدیر عامل استدعا میکنیم از بکار گرفتن خانم ها در محیط صدذر صد مردانه عملیات هوانوردی خودداری کنند ما سالها تلاش کرده ایم تا این واقعیت را اثبات کنیم امیدواریم ایشان به یکباره همه رشته های چند ساله را پنبه زنی نکنند.

  • ک 0 0

    خداراشکرتمام مشکلات حل شده واین یکی هم آخریشه.

  • 0 0

    زن یا مرد بودن پرسنل شاغل در صنعت چندان اهمیتی ندارد و دغدغه اصلی ما در مرکز کنترل نیست هر چند در همه امور تعادل لازم است. جذب افراد با کیفیت و اموزش مناسب مطابق با نیاز، بکارگیری تجهیزات با ضریب کارایی مطمئن، نظم و انظباط، ارتقای کیفی مدیریت و پرهیز از ارایه امار و اطلاعات مصلحتی و … مشکل اصلی ماست.