| کد خبر: 192844 |

یک کارشناس حمل‌ونقل عنوان کرد:

◄ متغیرهای نادیده گرفته شده در افزایش تصادفات

به نظر می‌رسد پلیس راه‌، در حال حاضر فقط به‌عنوان ضابط قضایی در حاشیه امن قرار گرفته و فقط دنبال مقصر می‌گردد!

تین نیوز

چرا سهم متولیان عوامل بروز تصادفات رانندگی فقط به سه عامل انسانی، جاده‌ای و خودرو خلاصه می‌شود؟

به گزارش تین‌نیوز، رضا مرادی کارشناس حمل‌ونقل در مطلبی که در کانال شهروند خبرنگاران تین‌ نیوز ، منتشر کرد، با طرح این پرسش نوشت: عوامل تاثیرگذار دیگری به غیر از سه عامل انسان، جاده و خودرو در بروز حوادث جاده‌ای در کنار  سه عامل اشاره شده، وجود دارند.

وی تاکید کرد: از جمله این عوامل تاثیرگذار می‌توان به حضور و گشت‌زنی پلیس راه‌ها در جاده‌های کشور، با کنترل تجهیزات ایمنی در خودروها، بار مجاز وسایل نقلیه سنگین، سرعت مجاز خودروها، شرایط ناوگان حمل‌و‌نقل مسافری و...همچنین حضور به‌موقع نیروهای امداد و نجات جاده‌ای، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و...اشاره کرد.

این کارشناس افزود: متاسفانه رسیدگی به قصور سوانح و حوادث رانندگی با نادیده گرفتن سهم این عوامل در دستگاه قضایی مورد اعلام رای قرار می‌گیرد.

 او اظهار کرد: این درحالی است که با توجه به تاثیر پارامترهای ذکر شده، لازم است هرکدام از آنها در آنالیز علل تصادفات در کارگروهی مستقل از دستگاه‌های متولی فعلی راه‌ها مورد بررسی و اظهار نظر قرار گیرد که در حال حاضر در دستگاه قضایی وجود ندارد!

به گزارش تین نیوز، وی گفت: امیدواریم، با تغییر قوانین و آیین‌نامه‌های حوادث رانندگی، قضات دستگاه قضایی، به‌منظور رسیدگی مستقل به علل تصادفات، خارج از اظهار نظر پلیس راه‌ و در قالب گزارش‌های کارگروه مستقل کارشناسی تصادفات، نسبت به رسیدگی واقعی سوانح جاده‌ای اهتمام ورزند.

مرادی تاکید کرد: به نظر می‌رسد پلیس راه‌، در حال حاضر فقط به‌عنوان ضابط قضایی در حاشیه امن قرار گرفته و فقط دنبال مقصر می‌گردد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.