| کد خبر: 19275 |

افزایش ۴۰۰ درصدی ترانزیت کالا از بنادر کشور

تین نیوز | معاون سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش 400 درصدی ترانزیت کالا از بنادر کشور در سال جاری خبر داد.
 
علی جهاندیده صبح امروز در حاشیه افتتاح چند پروژه بندری در بوشهر اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی توجه خاصی به بنادر بوشهر، شهید رجایی، چابهار و امام خمینی در جنوب کشور دارد.
 
وی عنوان کرد: بوشهر نیز بندر تاثیرگذاری است و یک بندر معین برای بندر شهید رجایی محسوب می‌شود و ظرفیت‌های بسیار بالایی در عرصه خدمات بندری دارد.
 
معاون سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: از 5800 کیلومتر طول سواحل کشور حدود هزار کیلومتر آن در استان بوشهر است که این یک فرصت بسیار مناسب برای توسعه خدمات و فعالیت‌های بندری است.
 
جهاندیده با اشاره به جزیره نگین بندر بوشهر گفت: جزیره نگین واقعا نگین است و با تکمیل نهایی این طرح، شاهد توسعه بیش از پیش بندر بوشهر و خدمات بندری در این بندر خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: شناسایی سرمایه‌گذاران از ماموریت‌های مهم ماست تا در بخش‌های بندری و دریایی در استان بوشهر شاهد رونق بیش از پیش باشیم و بوشهر بتواند سهم خود را از فعالیت‌های بندری در کشور به‌دست بیاورد.
 
معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ظرفیت بنادر کشور 185 میلیون تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش میزان تخلیه و بارگیری داشتیم و در بندر بوشهر نیز شاهد افزایش دو برابری تخلیه و بارگیری بودیم.
 
جهاندیده گفت: یکی از اقدامات خوبی که در راستای تسهیل امور مربوط به سرمایه‌گذاران انجام دادیم مصوبه تبصره بند 6 مربوط به سرمایه‌گذاران است که این مصوبه کمک می‌کند فعالیت سرمایه‌گذاران از سوی بانک‌ها در محوطه بندری تضمین شود.
 
وی با بیان اینکه در برنامه چشم‌انداز امیدواریم انتظارات مقام معظم رهبری محقق کنیم، متذکر شد: ترانزیت کالا امسال در کشور وضعیت خوبی داشته و افزایش 400 درصدی را نشان می‌دهد و تا پایان سال نیز میزان صادرات از بنادر کشور افزایش خواهد یافت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.