| کد خبر: 186528 |

بعد از ۴ ماه؛

تغییر نظر شورای شهر درباره اخذ عوارض از محدوده زوج و‌ فرد

معاون حمل و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران: شورای شهر درباره اخذ عوارض از محدوده زوج و‌ فرد بعد از ۴ ماه نظر خود را تغییر داده است.

تین نیوز
معاون حمل و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران: شورای شهر درباره اخذ عوارض از محدوده زوج و‌ فرد بعد از ۴ ماه نظر خود را تغییر داده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از صدا و سیما، پورسیدآقایی درباره اینکه چرا شهرداری استفساریه برای اخذ عوارض تخلفات ورود غیر مجاز به محدوده زوج و فرد به شورای شهر ارائه نمی‌دهد، افزود: ۴ ماه پیش یعنی دقیقا ۲۵ آذر ماه سال گذشته طی نامه‌ای که در حکم استفساریه را داشت از رئیس شورای شهر تهران تقاضا کردم نسبت به تعیین تکلیف موضوع از خودرو‌های پلاک مخالف در محدوده‌ی زوج یا فرد اقدام کند.

پورسیدآقایی گفت: در این نامه اعلام کردم برداشت معاونت حمل ونقل و ترافیک از تبصره اصلاحی مصوبه ۲۴۲۲ و ماده ۸ مصوبه ۲۴۱۸ شورای اسلامی شهر، این بوده که همه خودرو‌های پلاک مخالفی که وارد محدوده زوج یا فرد می‌شوند وعوارض طرح ترافیک را نمی‌پردازند، باید شناسایی شده و هزینه عوارض به حساب بدهی مالکین آن‌ها لحاظ شود و این کار از ابتدای اجرای طرح جدید ترافیک در سال ۹۷ و بر اساس همین مصوبات صورت پذیرفته است.

وی افزود: در نامه ارسالی از رئیس شورای شهر درخواست کردم موضوع را بررسی کند و چنانچه برداشت و اقدام این معاونت خلاف مصوبه شورای شهر باشد، نتیجه را به این معاونت ابلاغ کند تا نسبت به اصلاح روند کار اقدام لازم انجام شود.

معاون شهردار تهران گفت: بنابراین استفساریه ۲۵ آذر ماه سال گذشته ارسال شده و اگر شورای شهر نظری مغایر با عملکرد شهرداری داشت حتما بعد از گذشت ۴ ماه به ما اعلام میکرد تا لااقل از ادامه روند کار جلوگیری شود، اما به هر جهت شورای حق دارد در هر مقطعی نظر خود را اعلام کند و ما نیز مطیع آن هستیم هرچند بازگشت به عقب بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است در عین حال معتقدم موارد مطرح شده از سوی برخی از اعضا و برداشت‌های دوگانه از این مصوبه نشات گرفته از اختلاف نظر بوده و در جلسات کارشناسی رفع خواهد شد.

پورسید آقایی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا اعلام کردید که راهور شکایت خود را پس گرفته در حالی که پلیس منکر آن شد، افزود: به ما گفتند که پس گرفته‌ایم، اما خودمان اعلام می‌کنیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.