◄ بهینه سازی مصرف انرژی در فرودگاه مهرآباد
مصرف انرژی در فرودگاه مهرآباد بهینه میشود.
مدیرکل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی گفت: با اجرای فاز سوم ممیزی مصرف حاملهای انرژی در فرودگاه مهرآباد، راهکارهای نهایی برای مصرف بهینه سوخت در این فرودگاه توسط پژوهشگاه نیرو تدوین و ارائه شد.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی فرودگاه مهرآباد، عباس وفایی، در جلسه پایانی ممیزی مصرف حاملهای انرژی در فرودگاه مهرآباد گفت: این پروژه به دلیل تعدد اماکن و تاسیسات فرودگاهی مهرآباد و حجم بالای فعالیت بهطور شبانهروزی و با توجه به مبحث 19، شرایط اقلیمی تهران و همچنین لزوم استانداردسازی فرودگاه طبق دستورالعملهای بینالمللی مسئله مدیریت انرژی و مصرف بهینه آن در دستور کار تحقیق و بررسی قرار گرفت.
به گفته وفایی، این پروژه با همکاری پژوهشگاه نیرو از 15 بهمن 1396 و در سه فاز تکنیکال، الکتریکال و مکانیکال آغاز شد که دو فاز اول آن شامل مطالعه و ارزیابی به اتمام رسیده است و نتایج بهدستآمده برای یافتن راهکار بهینهسازی مصرف و تدوین دستورالعمل لازم مورداستفاده قرار گرفت و فاز سوم این پروژه نیز با ارائه راهکار نهایی برای مصرف بهینه به پایان رسیده است.
وی افزود: در این پروژه، اندازهگیری راندمان تجهیزات شامل چیلرها، پمپها، هواسازها، پکیجها و نصب برچسبهای انرژی تجهیزات تأسیساتی نشان داد که خوشبختانه این تأسیسات از ضریب عملکرد خوبی برخوردار هستند و برای پایش دقیقتر، یک بانک اطلاعات برای تمام سیستمهای حامل انرژی در فرودگاه مهرآباد تهیهشده است.
وفایی گفت: در فاز دوم این طرح اندازهگیری و تعیین مقادیر و شدت روشنایی، روشنایی فیدرها، اندازهگیری تعیین نقاط اندازهگیری و جمعبندی نقاط و نتایج اندازهگیری انجام شد و همچنین رتبه انرژی الکتروموتورها به دست آمد.
وی در مورد راهکارهای پیشنهادشده گفت: برقراری سیستم مدیریت انرژی در موتورخانهها، نصب سیستم کنترل هوشمند هواسازها و بهرهبرداری بهینه از پمپهای سیر کوله و برج آبگرمکن خورشیدی، نصب سیستم رسوبزدایی الکترومغناطیسی و تنظیم مشعل دیگهای بخار و آب گرم و همچنین عایقکاری لولههای آب برج خنککن و نصب درایو بر روی پمپها و فنها، تهیه چکلیست تعمیر و نگهداری دورهای و اصلاح سیستم روشنایی ساختمانها و تغییر لامپهای مصرفی و حتی خاموشی بعضی از دستگاهها در مواردی که استفاده نمیشوند ازجمله پیشنهادات پژوهشگاه نیرو پس از بررسی در فاز اول و دوم برای استفاده بهتر از منابع انرژی در مهرآباد است.
مدیرکل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی در پایان با تاکید بر اینکه حرکت در مسیر صرفهجویی و مصرف بهینه از اولویتهای اصلی است، گفت: در خصوص ممیزی حاملهای انرژی نباید تنها به تجهیزات نگاه کرد و باید در کنار اقدامات عملیاتی به آموزش کارکنان هم پرداخته شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.