| کد خبر: 174921 |

◄ چند راهکار برای جلوگیری از تخریب سازه‌ها در بارندگی‌های شدید

مدیریت نگهداری و نگهداشت از سازه‌ها براساس اصول مسلم بازدیدهای دوره‌ای و مکانیسم رسیدگی و رفع معایب احتمالی در آنها صورت می‌پذیرد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل با طرح این پرسش که چرا در بارندگی‌ها و حوادث مشابه آن دنبال واژه بی‌سابقه و... هستیم، گفت: مدیریت نگهداری و نگهداشت از سازه‌ها براساس اصول مسلم بازدیدهای دوره‌ای و مکانیسم رسیدگی و رفع معایب احتمالی در آنها صورت می‌پذیرد.

به گزارش تین‌نیوز، رضا مرادی در شبکه‌های اجتماعی با بیان این مطلب  افزود: متاسفانه در حال حاضر پدیده‌های روبان، افتتاحیه، کف و سوت زدن در مراسم احداث و ساخت بر اصول نگهداری و صیانت از سرمایه‌ها چیره شده و پدیده نگهداری به‌عنوان پدیده‌ای فراموش شده و کم‌اهمیت جلوه می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که در بارندگی‌های اخیر استان‌های شمالی بسیاری از سازه‌های مهم راه از جمله پل‌ها و دیوارها در مسیر سیلاب‌ها تخریب شده، می‌طلبد تا مسئولان به مقوله مهم و با اهمیت نگهداری و بازرسی از سازه‌های مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

این کارشناس اظهار کرد: با برنامه‌ریزی در تسطیح بستر و چندصدمتر بالادست و پایین دست پل‌ها و با ایجاد حفاظ‌های سازه‌ای (گابیون چینی، ریپ رپ و...) در اطراف پایه و کوله پل‌ها و هم چنین احداث سازه‌های محافظ در بستر آنها نظیر حوضچه آرامش و بازگشایی دهانه‌های پل‌ها، می‌توان از بسیاری از آسیب‌های جدی در حوادث این چنینی جلوگیری کرد.

به گزارش تین‌نیوز، مرادی افزود: چرا که‌این پل‌ها براساس دبی سیلابی با دوره بازگشت چند ده ساله در حوضه آبریزشان طراحی شده‌اند و نمی‌توان ساده‌انگاری در نگهداری آنها را با واژه‌هایی نظیر بی‌سابقه، غیر قابل پیش‌بینی و.... پوشش داد.

وی ابراز امیدواری کرد امیدوارم مقوله بسیار مهم نگهداری و حفاظت از سرمایه‌های ملی جهت کاهش خسارت‌های احتمالی در حوادث غیر مترقبه، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.