| کد خبر: 167382 |

یک کارشناس حمل‌ونقل:

◄ صنعتی که در خلیج فارس و دریای عمان فراموش شده است

سالانه بیش از 30 هزار شناور در خلیج فارس تردد می‌کنند که بخش زیادی از آنها نیاز به تعمیرات دارند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است صنعت تعمیر و نگهداری شناورها در خلیج‌ فارس و دریای عمان مغفول مانده است.

به گزارش تین‌نیوز، رضا مرادی این مطلب را در گروه تلگرامی «جامعه بندری و دریایی» نوشت و افزود:  سالانه بیش از 30 هزار شناور در خلیج فارس تردد می‌کنند که بخش زیادی از آنها نیاز به امور مربوط به تعمیرات دارند.

وی گفت: این ظرفیت بالای درآمدزایی در آب‌های جنوبی کشور نهفته است، اما با این‌ حال به‌نظر می‌رسد یا اهمیت این منبع درآمد هنوز برای مسئولان و فعالان این بخش آشکار نشده یا زیرساخت‌های لازم برای به دست آمدن  این درآمد در کشور وجود ندارد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش صندوق توسعه صنایع دریایی درباره وضعیت تعمیرات کشتی در دنیا (گزارش سال93) سنگاپور، چین، امارات و بحرین مراکز اصلی و قدرتمند تعمیرات کشتی و انواع شناورها در دنیا هستند.

به گزارش تین‌نیوز، او اظهار کرد: به‌عنوان نمونه یک شرکت اماراتی در سال 2012 از طریق تعمیر شناورها بیش از 235 میلیون دلار درآمد کسب نموده است.

وی گفت: در تمام دنیا با ایجاد کارخانه‌های تعمیر و تجهیز کشتی‌ها علاوه بر رفع نیاز کشتی‌های خود، با تعمیر سایر کشتی‌های عبوری درآمد خوبی را نصیب کشورشان می‌کنند.

این کارشناس افزود: هر کشتی باید هر 5.2 سال یکبار تعمیر شود، اگر تنها کشتی‌های ایرانی را در نظر بگیریم ماهانه بیش از 1/5میلیون دلار درآمد نصیب شرکت‌های تعمیراتی می‌شود.

مرادی با بیان‌این‌که علاوه براین مبلغ از خدمات جانبی کشتی‌ها نیز سالی 30تا40 میلیون دلار درآمد کسب خواهد شد، تاکید کرد: در حال حاضر با وجود انواع شناورهای موجود با کاربری‌های متفاوت در خلیج فارس و دریای عمان می‌طلبد تا از این صنعت مورد نیاز اقتصاد دریایی بیش از پیش جهت جلوگیری از ارز و ایجاد درآمدزایی و اشتغال زایی استفاده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    تصمیم گیرهای اقتصادی کشور باید بجنبند این خبررا به سمع ونظر انها برسانید