| کد خبر: 161146 |

معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى:

نهادی فراگیر براى تحقق اقتصاد دریا شکل گیرد/ جامعه دریایى فاقد استراتژى منسجم است

فقدان ضمانت اجرایى قطعنامه‌ها و عدم نهادسازى براى پیگیرى مطالبات از جمله نقاط ضعف به شمار مى‌رود و بنده پیشنهاد مى‌کنم که یک نهاد فراگیر براى تحقق اقتصاد دریا شکل گیرد.

تین نیوز
معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى اعلام کرد که هر دو جعبه سیاه نفتکش سانچى و شناور فله بر کریستال چین در اختیار سازمان بنادر و دریانوردى قرار دارد و هیچ اطلاعاتى در این خصوص پاک نشده است.

به گزارش تین‌نیوز، هادى حق شناس در بیست و پنجمین همایش ارگان‌هاى دریایى که صبح امروز در هتل ارم با حضور وزیر راه و شهرسازى، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مسئولان وزارت جهاد کشاورزى و سازمان حفاظت محیط زیست و برخى نمایندگان مجلس شوراى اسلامى برگزار شد، گفت: هر دو جعبه سیاه نفت کش سانچى و شناور فله بر کریستال چین در اختیار سازمان بنادر و دریانوردى قرار دارد و هیچ اطلاعاتى از آن پاک نشده است و امیدواریم طى چند ماه آینده به علت یا علل حادثه پى ببریم.

او با بیان این‌که براى مردم جاى سوال بود که چرا در حادثه پیش آمده براى نفتکش سانچى سازمان بنادر و دریانوردى ورود کرد؟ باید خاطرنشان کرد: طبق کنوانسیون solas کشورهاى ذى‌نفع در حوادث دخیل هستند و سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایى کشور با توجه به شهادت ٣٠ تن از پرسنل ایرانى به پرونده مربوطه ورود کرد و فعالیت خود در کمیته بررسى سانحه را در دستور کار قرار داد.

نقش بخش خصوصی در توسعه بنادر

معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى در ادامه به همایش ارگان‌هاى دریایى اشاره و عنوان کرد: در بیست و چهار همایش قبلى موضوعاتی همچون اصلاح تعرفه‌هاى بندرى و دریایى، افزایش سهم بخش خصوصى و نیز اشاعه فرهنگ دریایى را داشته‌ایم و در  بیست و پنجمین همایش ارگان‌هاى دریایى نیز توسعه حمل‌و‌نقل دریایى با محوریت ایمنى و امنیت، لجستیک بندرى و نقش بخش خصوصى و نیز حفظ محیط مدنظر قرار مى‌گیرد.

از ظرفیت دریا براى افزایش منافع ملى استفاده نمی‌شود

حق شناس با بیان اینکه جامعه دریایى فاقد یک استراتژى منسجم و متمرکز در بخش دریایى است، گفت: متاسفانه از ظرفیت دریا براى افزایش منافع ملى و توسعه کشور بهره کامل گرفته نمى‌شود.

فقدان ضمانت اجرایى قطعنامه‌ها

او  به نقاط ضعف موجود در همایش‌هاى قبلى ارگان‌هاى دریایى نیز اشاره کرد و گفت: فقدان ضمانت اجرایى قطعنامه‌ها و عدم نهادسازى براى پیگیرى مطالبات از جمله نقاط ضعف به شمار مى‌رود و بنده پیشنهاد مى‌کنم که یک نهاد فراگیر براى تحقق اقتصاد دریا شکل گیرد.

معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى با تاکید بر اینکه سواحل مکران نعمت بسیار بزرگى است که باید از ظرفیت‌هاى آن استفاده شود، یادآور شد: یک میلیارد دلار سرمایه‌گذارى انجام شده در چابهار گام بزرگى است و علاوه بر این نیروى دریایى نیز در جاسک زیرساخت‌ها را مدنظر قرار داده است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.