| کد خبر: 152069 |

بازدید هیات تجاری واقتصادی قزاقستان از واحدهای تولیدی مازندران

هیات تجاری واقتصادی استان قزل اوردا قزاقستان روز دوشنبه از چند واحد تولیدی مازندران بازدید کردند.

تین نیوز

هیات تجاری واقتصادی استان قزل اوردا قزاقستان روز دوشنبه از چند واحد تولیدی مازندران بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' کریم بیک کوشر بایف ' استاندار قزل اوردا روز دوشنبه در سفر به ساری، ابتدا پس از نشست با ' ربیع فلاح ' استاندار مازندران، در قالب 2 گروه از واحدهای تولیدی وتجاری شهرهای جویبار، بابل، محمودآباد وآمل دیدن کردند.

این هیات با استقبال رسمی معاون سیاسی وامنیتی استاندارمازندران و سیدجعفر رسولی فرماندارویژه شهرستان آمل، از شرکت تولید فرآورده های لبنی کاله آمل به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی کشور در استان بازدید کردند.

معاون سیاسی وامنیتی استاندارمازندران در نشست با این هیات به قابلیت های بالای مازندران در همه زمینه ها اشاره کرد وگفت: در دولت تدبیر وامید، همکاری های تجاری واقتصادی مازندران با کشورهای همسایه دریای خزر رو به افزایش است.

علیرضا یونسی افزود: از ابتدای امسال تاکنون سفرای عراق، روسیه، فنلاند، ارمنستان وهیات تجاری واقتصادی سریلانکا، قرقیزستان و قزاقستان به مازندران سفر کردند و تفاهم نامه های همکاری های دوجانبه نیز امضا شده است.

وی ادامه داد، برای ارتقاء سطح مبادلات تجاری بین کشورهای ایران و قزاقستان، نیاز به شناسایی ظرفیت های همکاری به خصوص در بین استان ها داریم.

معاون سیاسی وامنیتی استاندارمازندران با اشاره به اینکه خوشبختانه اکنون روابط میان استان مازندران با استان های حاشیه دریای خزر برای ورود به بازارهای اورآسیا در حال گسترش است، اضافه کرد، مازندران با وجود دارا بودن بنادر، خطوط دریایی و هوایی از زیرساخت های مهم برای گسترش روابط برخوردار است و خواهان بهره گیری از این زیرساخت ها برای گسترش مبادلات است.

استاندار قزل اوردا قزاقستان هم دراین نشست خواستار حضور شرکت تولیدی لبنیاتی کاله در کشورش شد و برای سرمایه گذاری این شرکت در قزل اوردا اعلام آمادگی کرد.

کوشربایف استاندار قزل اوردا عصر روز گذشته با دعوت رسمی ربیع فلاح استاندار مازندران به این استان سفر کرد.

استاندار قزل اوردا در سفر 2 روزه اش بهمازندران در همایش تجار و صادرکنندگانی مازنی در ساری شرکت می کند و از برخی از طرح های صنعتی و کشاورزی بازدید می کند.

قزل اوردا در جنوب کشور قزاقستان قرار دارد که طبق سرشماری 2016 حدود 600 هزار نفر جمعیت دارد .

طبق گزارش 2016 وزارت اقتصاد و دارایی ایران میزان مبادلات تجاری 2 کشور قزاقستان و ایران حدود 600 میلیون دلار بود که پیش بینی می شود در سال جاری ارزش مبادلات تجاری به یک میلیارد دلار برسد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.