| کد خبر: 150352 |

خادمی نشست کمیسیون انرژی را تشریح کرد:

هزینه تبدیل قیر به آسفالت بر عهده شهرداری‌ها باقی ماند

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نشست امروز صبح کمیسیون انرژی را تشریح کرد.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نشست امروز صبح کمیسیون انرژی را تشریح کرد.

به گزارش خانه ملت؛ هدایت الله خادمی با اشاره به نشست امروز صبح(سه شنبه 18، مهرماه)کمیسیون انرژی عنوان کرد: طبق قانون وزارت نفت باید منابع مالی لازم جهت تهیه قیر به روستاها و شهرها را فراهم کند، این قیر با هدف تبدیل به آسفالت در اختیار شهرداری های قرار می گیرد اما شهرداری های مناطق محروم توان تامین هزینه تبدیل قیر به آسفالت را ندارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به این جهت برخی از نمایندگان طرحی اصلاحی به کمیسیون انرژی آوردند تا به واسطه آن تبدیل قیر به آسفالت به پیمانکاران سپرده شود، اما از آنجایی که اعضای کمیسیون احتمال ایجاد فساد در این موضوع را دادند با طرح اصلاحی مخالفت کردند، بنابراین شهرداری ها باید هزینه تبدیل قیر به آسفالت را تامین کنند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به بررسی مسائل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: برای بررسی مسائل صادرکنندگان نفت از مسؤولان وزارت نفت، سازمان امور مالیاتی کشور و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز دعوت شد تا در نشست حاضر شوند.

وی اظهار داشت: در این نشست موضوعات به طور کامل بررسی و مقرر شد تا مسئولان گزارش هایی تهیه و مجدد برای گفت وگو به کمیسیون انرژی مجلس بیایند، از سوی دیگر بر تسریع بازگشت مالیات به انجمن صادرکنندگان نفت تاکید شد.

خادمی با بیان اینکه با حضور اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی موضوع قیر نیز مطرح شد، توضیح داد: نگرانی این صنف در خصوص قیر به کاهش بهای قیر ایران به نسبت قیر امارات بر می کشد، به نظر می رسد که به دلیل حضور پیمانکار در این زمینه قیر ایران 50 دلار ارزان تر فروخته می شود که درنهایت به ضرر تولیدکننده داخلی تمام می شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در نشست نوبت عصر کمیسیون برای پاسخ به سوال برخی نمایندگان خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.