| کد خبر: 145886 |

◄ حواشی حمل‌ونقل در شبکه‌های اجتماعی

در هفته گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حکایت از ممنوعیت تردد کامیون در مناطقی از تهران توسط پلیس داشت.

تین نیوز

در هفته گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حکایت از ممنوعیت تردد کامیون در مناطقی از تهران توسط پلیس داشت.

این خبر که در ابتدا به هر دلیلی بدون بازه زمانی این ممنوعیت منتشر شده بود، موجب طنازی کاربران شبکه‌های اجتماعی شد اگر چه پس از آن پلیس در توضیحات تکمیلی اعلام کرد که تردد کامیون‌ها در سطح شهر تهران از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح مجاز بوده و در زمان های غیر از این، کامیون‌ها اجازه تردد در سطح شهر را ندارند. به گفته رئیس پلیس تهران محدودیت اعمال شده برای جلوگیری از بر هم خوردن نظم در شهر تهران جهت تردد کامیون‌ها بوده است.

* یکی از پیام‌های طنزی که در شبکه‌های اجتماعی در ابتدای انتشار خبر محدودیت تردد کامیون‌ها منتشر شده بود به شرح زیر است:

به‌دنبال تدبیر اتخاذ شده برای ممنوعیت کلی کامیون در منطقه ۱ و ۱۲ موارد زیر لازم الاجرا به‌نظر می‌رسد: 

۱- به‌دلیل عدم امکان تردد میکسر زین پس پشت نیسان‌ها میکسر گذاشته و برای هر طبقه ساختمان ۱۲۰ نیسان میکسر بتون را حمل خواهند کرد. 

۲- استفاده از پمپ دکل ممکن نیست و بتون با طناب و سطل بالا خواهد رفت. 

۳- حمل بیل مکانیکی زنجیری با کمرشکن مجاز نیست و بیل زنجیری باید ابتدای منطقه یک پیاده شده و با زنجیر خود تا محل خاکبرداری حرکت کند. 

۳- عبور کمپرسی تک و ده چرخ ممنوع بوده و فقط خاور ۶۰۸ و بادسان ۶b با حداکثر ۲ تن بار مجاز به تردد می‌باشند بدین ترتیب برای یک زیر زمین ۸ طبقه ساختمان سه هزار متری ۷۰ هزار عدد! خاور کمپرسی نیاز است.

۴- عبور تریلر حامل تیرآهن و میلگرد مجاز نیست فلذا سازندگان موظف هستند کلیه تیرآهن‌ها و میلگردها را به ابعاد حداکثر ۴ متر و بیست سانت بریده و با خاور lp42 حمل کنند و در محل مصرف دوباره به هم وصل کنند!

 

* انتصاب محسن پورسید آقایی مدیرعامل پیشین راه‌آهن به عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشت. در حالی‌که در گروه‌های تلگرامی متشکل از کارشناسان و مدیران ارشد بخش حمل‌ونقل استقبال بسیار خوبی از این موضوع شد و حضور وی در این مقام را نوید بخش بهبود وضعیت حمل‌ونقل و ترافیک تهران می‌دانستند و برخی برای این انتصاب وی حتی به مردم تهران نیز تبریک گفتند اما در گروه‌هایی که مرتبط با مشاغلی از حمل‌ونقل که به طور عمده نیروهای صف این بخش را شامل می‌شدند و همچنین در گروه‌های متشکل از فعالان اجتماعی این موضوع بازتاب متفاوتی داشت. در پیام هایی در این گروه ها به استعفای چندی پیش پورسیدآقایی اشاره شده بود.

 

* موضوع سپهتن همچنان از موضوعات مورد توجه در فضای مجازی و گروه‌های مرتبط با حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای است.در پیامی که در گروه‌های مرتبط با این حوزه منتشر شده از انجمن‌های صنفی مرتبط خواسته شده است با ارسال نامه‌ای به سازمان راهداری، تمام مشکلات رانندگان در مورد  نصب سپهتن را اطلاع‌رسانی کنند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اگر واقعا روسای انجمن راست می‌گویند و خود را نماینده ۶۰۰ هزار راننده می‌دانند الان هم باید به نمایندگی از همین ۶۰۰هزار راننده نامه بزنند و پیگیری کنند . آقایان مسئول کانون‌ها مگر خدای نکرده شما از جای دیگری آمده‌اید و یا واقعا چشمتان این همه مشکل را نمی‌بیند که سکوت کرده‌اید.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.