| کد خبر: 138358 |

◄ بخش کامیون‌داری دچار رکود و ورشکستگی شده است

قبل از هر تصمیمی باید به فکر رونق اقتصادی کامیون‌داری بود چه اشخاص حقیقی کامیون‌دار و چه اشخاص حقوقی باید به این نتیجه برسند که حداقل سرمایه‌گذاری در این بخش کمی بیش از سپرده‌گذاری بانکی سود خواهد داشت.

تین نیوز

نایب رئیس کمسیون حقوقی اتاق خراسان، علت مشکلات ترانزیت جاده‌ای را نبود ناوگان مجهز  دانست و گفت: در حال حاضر این راننده است که برای امور حمل‌ونقل تصمیم می‌گیرد و این نگاه غیر تخصصی موجب از بین رفتن صنعت ترانزیت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حیدر خادم زاده، نایب رئیس کمسیون حقوقی اتاق خراسان و عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تجهیز شرکت‌های حمل‌ونقل با واردات و خرید ناوگان میسر است گفت: اگر 200 شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی هر کدام  40 تا 50  کامیون داشته باشند در نتیجه  در استان خراسان رضوی شاهد حضور 1000 عدد ناوگان باری خواهیم بود و این باعث تحول در این صنعت می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: دولت باید مجاب شود برای جلوگیری از نابودی تزانزیت ایران و جایگزین نشدن ناوگان سایر کشورها در ترانزیت باید اجازه واردات 50 عدد کامیون یا خرید از ایران خودرو به هر شرکت را بدهد یا وام هایی با 5 سال فرصت اعطا کند و بعد از پنج سال با سود کم مستهلک کند.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود نوشت: نکته‌ای که باید ایشان با گوشت و پوست و استخوانش باور کند این است که این صنعت برای سرمایه‌گذار طرح هیچ نتیجه مالی نخواهد داشت.

وی افزود: سال‌های گذشته کامیون‌داران خودشان بدون هر حمایتی ناوگان خود را به روز نگه می‌داشتند اما اقتصاد ده سال گذشته حمل‌و‌نقل نشان دهنده رکود و ورشکستگی بخش کامیون‌داری حمل بار جاده چه در بعد ملی و چه در بعد بین‌المللی است.

این کاربر در ادامه پیام خود تاکید کرد: این مطلب یعنی، قبل از هر تصمیمی باید به فکر رونق اقتصادی کامیون‌داری بود چه اشخاص حقیقی کامیون‌دار و چه اشخاص حقوقی باید به این نتیجه برسند که حداقل سرمایه‌گذاری در این بخش کمی بیش از سپرده‌گذاری بانکی سود خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.