| کد خبر: 130590 |

تروریست ها 9 نفر از کارگران پروژه راه سازی در بندر گوادر پاکستان را کشتند

تین نیوز

گروهی از تروریست های روز شنبه با تیراندازی به سوی کارگران پروژه راه سازی در شهر بندری 'گوادر' واقع در جنوب غربی پاکستان، دست کم 9 نفر از آنان را کشته و دو نفر دیگر را مجروح کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، 'نعیم بزئی' از مقامات ارشد دولتی در گوادر واقع در جنوب غرب پاکستان در گفت و گو با شبکه های خبری این کشور گفت: 9 نفر از کارگرانی که مشغول کار بر روی یک طرح احداث جاده در حومه شهر گوادر بودند در اثر تیراندازی گروهی از مهاجمان ناشناس کشته شدند.

وی افزود: طی این حادثه دو کارگر دیگر نیز زخمی شدند.

منابع خبری پاکستان گزارش دادند: تروریست ها پس از تیراندازی به سرعت از محل حادثه متواری شدند. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

پاکستان، طبق قراردادهای مشترک با چین برای توسعه بندر گوادر به عنوان قطب اصلی راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان، در حال اجرای طرح های متعدد از جمله طرح های راه سازی در بندر گوادر با هدف توسعه این بندر است.

مقامات پلیس ایالت بلوچستان گفتند: تمام کشته شدگان این حادثه به ایالت سند در جنوب پاکستان تعلق داشتند که برای کار از نقاط دیگر به ایالت بلوچستان کوچ کرده بودند.

مردم ایالت بلوچستان که از قبایل مختلف تشکیل شده اند، به شدت مخالف مهاجرت از دیگر مناطق پاکستان به بلوچستان هستند و معتقدند مهاجرت ها به این این ایالت، ضمن کاستن از فرصت های شغلی افراد بومی، ترکیب جمعیتی بلوچ ها را تغییر می دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.