| کد خبر: 130249 |

حساب یارانه نقدی ضمانت بازپرداخت وام بانکی شود

تین نیوز

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سخت گیری بانک ها در زمینه ارائه وام های خرد گفت:می توان از ظرفیت حساب یارانه نقدی سرپرست خانوار به عنوان ضمانت برای بازپرداخت وام بانکی استفاده کرد.

 

به گزارش خانه ملت، سید مهدی فرشادان با انتقاد از سخت گیری بانک ها در زمینه ارائه وام های خرد بانکی گفت: بانک ها علاوه بر وظیفه تخصصی خود باید در اجرای وظایف حاکمیتی نیز نقش داشته و بخشی از عملکردشان باید به نحوی باشد تا مسائل مالی و بانکی مردم حل شود.

 

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه برخی بانک ها تنها روی موضوع کسب سود تمرکز کرده اند صحیح نیست ، به دلیل اینکه باید به مردم کشور خدمات بانکی مطلوب نیز ارائه دهند.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:در شرایطی بانک ها پرداخت وام خرد را مشروط به معرفی ضامن کار رسمی دولت از سوی متقاضی وام، می کنند که بر لزوم کوچک سازی دولت و کاهش استخدام های دولتی تاکید می شود که بطور طبیعی معرفی ضامن بانکی با شرایط مذکور دشوار است.

 

فرشادان افزود:بانک ها باید با به اقشار ضعیف جامعه نیز تسهیلات بانکی ارائه کنند تا مشکلاتشان رفع شود و با وجود اینکه می توانند از ظرفیت حساب یارانه نقدی سرپرست خانوار به عنوان ضمانت برای بازپرداخت وام بانکی استفاده کنند، اما معمولا این کار را انجام نمی دهند.

 

وی افزود:اینکه شنیده می شود برخی بانک ها ضمانت یک بازنشسته دولتی را با وجود دارا بودن گواهی کسر از حقوق برای ارائه یک وام خرد بانکی قبول نمی کنند، قابل قبول نیست و این بی مهری به بازنشستگان کشور است.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:برخی از مشکلات اقتصادی مردم باید با اعمال مدیریت صحیح حل شود و نیاز به منابع کلان مالی ندارد./

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.