| کد خبر: 129006 |

طرح کمربند شبرنگ حیوانات در ریگان اجرا می شود

تین نیوز
 معاون فرماندار ریگان از اجرای طرح کمربند شبرنگ حیوانات در ریگان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۴ نفر در تصادف با شتر جان خود را از دست دادند.
 

به گزارش مهر، محمد مطهری نیا پیش از ظهر دوشنبه در جلسه توجیهی و آموزشی مسئولان و پرورش دهندگان شتر، اظهار کرد: شهرستان ریگان با بیش از ۴ هزار نفر شتر رتبه نخست در زمینه پرورش شتر در استان را دارد بنابراین حفاظت از شتران در این منطقه حائز اهمیت است به گونه ای که اجرای طرح حفاظت از شتران ریگان در حاشیه جاده ترانزیت ریگان - ایرانشهر الزامی است.

 

وی با اشاره به اینکه حفاظت از شتران منطقه بر عهده جهاد کشاورزی و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ریگان است، گفت: از آنجا که شهرستان ریگان در پرترددترین محور استان کرمان قرار گرفته است لذا برخورد وسایل نقلیه با شتران در این شهرستان رو به افزایش است.

 

مطهری نیا افزود: باید شترداران و پرورش دهندگان شتر با جهاد کشاورزی و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای همکاری لازم را داشته باشند تا خسارات و تلفات کاهش یابد از این رو طرح شبرنگ برای شتران برای اولین بار در استان در شهرستان ریگان اجرا می شود.

 

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ریگان با بیان اینکه وزن یک نفر شتر بیش از چهار تن است و همین امر باعث خسارات سنگین مالی و جانی در برخورد وسایل نقلیه با این حیوانات می شود، عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۴ نفر بر اثر برخورد وسیله نقلیه با شتر کشته شدند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.