| کد خبر: 128360 |

◄ آمار صادرات و واردات از مرزهای زمینی در سال 95

تین نیوز

در سال 95 از مرزهای کشور یک میلیون و 991 هزار تن کالا وارد و 6 میلیون و 227 هزار تن کالا صادر شده است. این میزان نسبت به سال گذشته 30 درصد در بخش واردات و 6 درصد در بخش صادرات رشد داشته است.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، فرامرز مداح مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با اعلام این خبر افزود: از میان مرزهای جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم 64 درصدی فعال‌ترین مرز در زمینه واردات کالا به کشور به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای آستارا و میرجاوه با 11و 10 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

وی افزود: عملکرد مرزهای جاده‌ای در زمینه صادرات کالا از کشور نشان می‌دهد درمدت مذکور مرز بازرگان با21 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای میلک با 21درصد و دوغارون با 9 درصد قرار دارند.

 

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: سهم کامیون‌های ایرانی در صادرات کالا 70درصد و در جابه‌جایی واردات کالا 40درصد بوده است.

 

وی با اشاره به این که طی مدت مذکور، 334 هزار نفر مسافر توسط 44 هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری وارد کشور شدند، افزود: در جابه‌جایی این مسافران سهم اتوبوس 27 درصد، مینی‌بوس10درصد و سواری 63درصد است.

 

همچنین تعداد 391هزار نفر توسط 50هزار دستگاه وسیله‌نقلیه مسافری از کشور خارج شدند که سهم اتوبوس35 درصد ، مینی‌بوس 8درصد و سواری 57درصد بوده است.

 

مداح درخصوص آمار تردد وسایل‌نقلیه مسافری در مرزهای کشور گفت: در مدت مذکور، بیشترین تردد وسایل‌نقلیه مسافری در مرزهای دوغارون با 45 درصد و سرو با 9 درصد بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مسافران وارد شده به کشور 186 هزار نفر مسافر خارجی و 148هزار نفر مسافر ایرانی بوده و از مجموع مسافران خارج شده از کشور 151هزار نفر مسافر خارجی و  240 هزار نفر مسافر ایرانی از مرزهای جاده‌ای کشور خارج شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.