| کد خبر: 10668 |

◄ بررسی راهکارهای تسهیل ورود و خروج به بنادر کشور / تسهیل مراحل ثبت نام و دریافت مجوز از راه دور در سازمان بنادر

تین نیوز | بررسی شیوه های ورود و خروج به بنادر کشور و راهکارهایی برای تسهیل  این روش ها، یکی از موضوعات اصلی آخرین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر بود. 

به گزارش تین نیوز، بهروز مختاری، رئیس کارگروه امور نمایندگی ها و تسهیلات بندری در ششمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر، به ارائه گزارشی از عملکرد این کارگروه در هفته های گذشته پرداخت.

به گفته وی این کارگروه به بررسی مراحل ورود و خروج به بندرهای ایران و راهکارهای تسهیل آن، پرداخته است. در حال حاضر، چهار حالت ورود و خروج به بنادر، شامل مجوزهای دائم، مجوزهای موقت، مجوزهای خودرو و مجوزهای اتباع خارجی وجود دارد.

مختاری گفت: به تازگی نرم افزاری در سازمان بنادر تهیه شده که توسط آن، می توان از راه دور، مراحل ثبت نام و دریافت مجوز را انجام داد که با این نرم افزار، در امور تسهیل شده است. اگرچه صدور مجوز برای مهمانان خارجی هنوز زمان بر است که در این رابطه، قرار است رایزنی میان استانداری هرمزگان و مدیر بندر شهیدرجایی صورت بگیرد.

وی با انتقاد از اطلاع رسانی ضعیف درباره فعالیت های صورت گرفته در اتاق فکر و سازمان بنادر اظهار کرد:
علاوه بر اینکه باید درباره کارهای اتاق فکر و سازمان، اطلاع رسانی درست صورت بگیرد، باید برای ایجاد تغییر در چرخه امور در سازمان، بازبینی کلی روی همه مراحل داشته باشیم.

رئیس کارگروه امور نمایندگی ها و تسهیلات بندری اضافه کرد: سایت سازمان باید مراحل انجام امور را در اختیار افراد قرار دهد تا افراد سردرگم نباشند و کوچک ترین تغییر در این زمینه نیز باید اطلاع رسانی شود. از سال گذشته تاکنون، روند برخی امور تسهیل شده اما اطلاع رسانی مناسبی در این باره صورت نگرفته است.

در ادامه جلسه، مدیرعامل سازمان دستور داد تا درباره مشکلات حضور اتباع خارجی در بنادر، به ویژه بندر شهیدرجایی پیگیری لازم صورت بگیرد.

برگزاری کارگاه بندری سنگاپور در ایران
همچنین محمد سعیدنژاد، مدیرعامل سازمان بنادر، در پایان جلسه، با اشاره به سفر اخیر خود به سنگاپور و بازدید از بندرهای این کشور اظهار کرد: سیستم کانتینری و بندری سنگاپور، کاملا مکانیزه شده است. قرار شد طی دو هفته آینده، کارگاهی در تهران و بندرعباس، با حضور سنگاپوری ها داشته باشیم تا بتوانیم از تجربه های آنان استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.