| کد خبر: 10222 |

دولت یازدهم تا به امروز نمره قبولی در کارنامه خود دارد

تین نیوز | دبیر ستاد اقتصادی کشور گفت: تا امروز دولت در کارنامه خود نمره قبولی دارد و اگر این امید پایدار شود جامعه با امید و اطمینان به سمت آزادگی و پیشرفت پیش می‌رود.
 
محمد علی نجفی در همایش امید و انتظار که همزمان با نخستین سالگرد حماسه حضور مردم در انتخابات 24 خرداد سال گذشته برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این همایش از این جهت مهم است که هنوز عظمت و رخداد سال گذشته درک، تفهیم و تکمیل نشده و هنوز جای دارد که در جمع‌های مختلف اصل انتخابات و نتایج آن بیان شود.
 
نجفی با بیان اینکه سال گذشته جامعه ما چند ویژگی داشت، خاطرنشان کرد: انتخابات در کشور ما و هر جای دنیا یک کارکرد امید آفرینی دارد، در ایام و مناسبت انتخابات است که اصلی‌ترین مسائل مردم بیان و به نقد گذاشته می‌شود در این ایام است که مردم به برآورده شدن خواسته‌هایشان امیدوار می‌شوند و شوق این هیجان آنها را به انتخابات تشویق می‌کند.
 
نجفی عنوان کرد: انتخابات سال 92 یکی از بزرگترین دستاوردهایش تغییر شرایط و برگشت سرمایه اجتماعی، اعتماد مردم نسبت به دولت بود.
 
‌وی اظهار کرد: در امور بین الملل با سیاست‌های غلط دولت نهم و دهم تمام دنیا در مقابل ایران قرار گرفتند و ایران می‌رفت تا به انزوا برسد و تجربه کشورهایی مانند عراق این را نشان می‌داد که بعد از انزوا کشور تبدیل به جنگ و درگیری شود، دنیای استکبار نقشه‌ای برای سرنگونی و تغییر در ایران داشت.
 
دبیر ستاد اقتصادی کشور گفت: در سال‌های گذشته برترین کشور از نظر تورم بوده‌ایم زمانی که دولت اصلاحات کشور را تحویل گرفت تورم 41 درصد بود از طرفی بانک جهانی اعلام کرده ‌که 8کشور تورم دو رقمی دارند و ایران دومین کشور است.
 
وی عنوان کرد: برای حفظ منافع ملی اعتدال بزرگی شکل گرفت کسانی که اعتقاد به حفظ نظام و اعتدال ملی داشتند اعتدالی شکل دادند که به نورزایی در سپهر سیاسی کشور انجامید، اعتدالی که سبب شد مردم با شور وارد شوند و رخداد و حادثه آفریدند البته نقش مقام معظم رهبری که فرمودند انتظار دارم حماسه سیاسی رخ دهد و این نشان دهنده حضور آگاهانه و آزادانه در انتخابات است سبب شد تا رئیس جمهور ‌جای خود را در دل مردم باز کند.
 
دبیر ستاد اقتصادی کشور تصریح کرد: انتخابات 92 سبب شد دولتی بر اساس عقل و منطق و بر اساس خرد جمعی اداره کشور را بر عهده بگیرد.
 
وی با بیان اینکه از دولت اصلاح طلبان سه خروجی مورد انتظار بود، افزود: اینکه فضای بین المللی به نفع کشور تلطیف شود و بر اساس تعامل سازنده مبتنی بر برخورد محترمانه مشکلات و تحریم‌های اقتصادی برداشته شود، و عملکرد دولت نشان داد این انتظار به سرعت محقق می‌شود هر چند مخالفان دولت دستاوردهای مهم دولت را در روابط دیپلماسی شکست مذاکرات عنوان کردند و صحبت از دلواپسی می‌زنند اما بدانید دلواپسی غیر منتظر به وسواس می‌انجامد و وسواس از بیماری‌های شایع در جامعه است.
 
دولت یازدهم تا به امروز نمره قبولی در کارنامه خود دارد
نجفی عنوان کرد: بازگرداندن آرامش به کشور و ایجاد فضای امید و اطمینان در بین جوانان و کنش گران سیاسی و اقتصادی است و به محض انتخاب روحانی آرامش در کشور حاکم و امید به کشور حتی در بین همسایگان برگشت و تا امروز دولت در کارنامه خود نمره قبولی دارد و اگر این امید پایدار شود جامعه با امید و اطمینان به سمت آزادگی و پیشرفت پیش می‌رود.
 
وی خاطرنشان کرد: برقراری گفتمان ملی برای پیشرفت بر اساس خرد ورزی ‌نیاز به زمان دارد و از تلاش‌ها این است که اجازه شکل گیری این اتفاقات را ندهند ما از امروز باید به فکر باشیم مجلس بر اساس عقلانیت و خردورزی و اعتدال و اصلاح طلبی شکل دهیم.
 
نجفی تصریح کرد: صرف نظر از اینکه ما مجموعه حامیان دولت و روحانی به همه اهداف در طول یکی دو سال خدمت این دولت دست پیدا کنیم و صرف نظر از اینکه دستاورد این انتخابات چه باشد باید کاری کنیم که مردم انتخابات مجلس بعدی را در راستای انتخابات 92 انجام دهند.
 
نجفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چرا برخی امروز مدافع شیوخ عرب شده‌اند شیوخی که در سنای آمریکا پول خرج می‌کنند برای تحریک سناتورهای آمریکا و این افراد در ایران به عنوان عناصر ستون پنجم از آنها حمایت می‌کنند چرا با خواست مردم که ایجاد گفتمان جدید بر اساس ادب و احترام است مخالفت و مقاومت می‌کنند.
 
وی عنوان کرد: رشد اقتصادی در سال 91 و 92 از رشد منفی برخوردار بود که منجر به بیکاری 15 درصدی در بین جوانان تحصیل کرده شد که بالاترین سطح بیکاری است و دلواپسی در تمام این سال‌ها روشن است موفقیت و پیروزی دولت و حفظ مردم و جوانان را به معنای خروج از صحنه است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.