|
کد خبر:
118311
|
تلاش برای تبدیل باند فردوس به فرودگاه
تیننیوز| مسئولان استانی و نماینده مردم طبس و فردوس بشرویه پیگیر تبدیل باند امداد و نجات فردوس به فرودگاه هستند تا بهرهبرداری و برقراری پروازهای مسافري در آن را برعهده شرکت فرودگاهها بگذارند.
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، باند امداد و نجات فردوس چند دهه گذشته ساخته شده است. این باند ۲۲۰۰ متر طول و ۴۰ مترعرض دارد. متولی این باند سازمان مدیریت بحران کشور و فرمانداری این منطقه است.
مسئولان استانی و نماینده مردم طبس و فردوس بشرویه درصدد هستند با اعتباراتی از ستاد مدیریت بحران کشور این باند را به فرودگاه تبدیل کنند و در صورت موافقت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، بهرهبرداری از فرودگاه فردوس به این شرکت سپرده شود.
اراضی این باند ۴۵۰ هکتار است و در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند و ۳۰۰ کیلومتری طبس قرار دارد. به تازگی مسئولان استانی و نماینده مردم طبس و فردوس بشرویه از مدیرکل فرودگاههای استان خراسان جنوبی خواستار مشاور در زمینههای سایتیابی، موقعیت باند نسبت به جهت وزش باد، تمک اراضی، رفع موانع، استریپ و روکش باند شدند.
به زودی عملیات روکش جدید این باند انجام میشود تا مقاومت آن افزایش یابد. همچنین اکنون پروازی بر روی این باند صورت نمیگیرد اما امکان نشست و برخاست هواپیماهایی با بدنه کوچک بر روی آن وجود دارد.
همچنین طرح مطالعاتی این پروژه در سال ۸۵ انجام شده است و باید بازنگری تکمیلی آن به مشاور سپرده شود.
مسئولان استانی و نماینده مردم طبس و فردوس بشرویه درصدد هستند با اعتباراتی از ستاد مدیریت بحران کشور این باند را به فرودگاه تبدیل کنند و در صورت موافقت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، بهرهبرداری از فرودگاه فردوس به این شرکت سپرده شود.
اراضی این باند ۴۵۰ هکتار است و در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند و ۳۰۰ کیلومتری طبس قرار دارد. به تازگی مسئولان استانی و نماینده مردم طبس و فردوس بشرویه از مدیرکل فرودگاههای استان خراسان جنوبی خواستار مشاور در زمینههای سایتیابی، موقعیت باند نسبت به جهت وزش باد، تمک اراضی، رفع موانع، استریپ و روکش باند شدند.
به زودی عملیات روکش جدید این باند انجام میشود تا مقاومت آن افزایش یابد. همچنین اکنون پروازی بر روی این باند صورت نمیگیرد اما امکان نشست و برخاست هواپیماهایی با بدنه کوچک بر روی آن وجود دارد.
همچنین طرح مطالعاتی این پروژه در سال ۸۵ انجام شده است و باید بازنگری تکمیلی آن به مشاور سپرده شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.