| کد خبر: 37984 |

۲۷ کیلومتر از راه‌آهن نهاوند ریل‌گذاری شد

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی همدان از ریل‌گذاری ۲۷ کیلومتر از راه‌آهن نهاوند خبر داد و گفت: برای اتمام پروژه به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
 
شهرستان نهاوند به عنوان سومین شهرستان استان همدان از نظر جمعیت هنوز به جایگاه واقعی خود در زمینه اقتصادی و اجرایی شدن پروژه‌ها نرسیده است.
 
راه آهن غرب در نهاوند یکی از پروژه‌های مهم استان همدان محسوب می‎شود که هر روز وعده‎های تازه‎ای برای آن داده می‎شود ولی دریغ از اینکه این وعده‌‎ها جنبه عملیاتی پیدا کند.
 
راه‌آهن غرب باید در سال گذشته به بهره‎برداری می‎رسید که معاون وزیر راه و شهرسازی وعده‎ای جدید در زمینه بهره‎برداری از این راه‌آهن در سال آینده داد و دوباره مردم باید منتظر بنشینند تا صدای سوت قطار به گوش برسد.
 
طـرح راه آهـن غرب کشور به طول 605 کیلومتر و به صـورت یـک خطه است ایستگاه سمنگان(نزدیک اراک) شروع و ضمن عبور از حوالی شهرهای ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه و کرمانشاه به شهر خسروی واقع در مرز بین ایران و عراق منتهی می‌شود.
 
این طرح مشتمل بر محورهای اراک (سمنگان)- کرمانشاه به طول 267 کیلومتر، کرمانشاه - خسروی به طول 263 کیلومتر و همدان - ملایر (جوکار) به طول 75 کیلومتر است که البته راه‌آهن ملایر به اراک ساخته شده و در دولت دهم نیز به بهره‎برداری رسید.
 
اما امروز راه‎آهن غرب که از شهرستان نهاوند نیز عبور می‎کند در پیچ و خم مسیر اعتبارات قرار گرفته و کمبود اعتبارات سبب شده تا زیرسازی با یک سال تاخیر به 96 درصد پیشرفت برسد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه ریل‌گذاری راه‌آهن غرب کشور آغاز شده است، اظهار داشت: براساس برنامه صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی قرار است تا شهریور سال 94 ریل‌گذاری راه‌آهن غرب کشور تا  فیروزان نهاوند اجرایی شود. 
 
محمد رودباری با اشاره به اینکه زیرسازی راه‌آهن غرب در نهاوند 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: راه‌آهن غرب کشور از ملایر تا فیروزان 84 کیلومتر طول دارد که تاکنون 27 کیلومتر از آن ریل‌گذاری شده است.
 
وی عنوان کرد: راه‌آهن غرب یکی از پروژه‌های مهم استان همدان محسوب می‏شود که متاسفانه به علت کمبود ریل و اعتبار هنوز نتوانسته‌ایم در زمینه ریل‌گذاری پیشرفت لازم را داشته باشیم.
 
رودباری با اشاره به اینکه تمام تلاش مدیران استان برای جذب اعتبار این پروژه در حال انجام است، گفت: این پروژه نقش مهمی در توسعه استان و منطقه دارد که باید برای اتمام آن تلاش شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.