| کد خبر: 24001 |

◄ شفاف‌سازی راه‌آهن درباره خبر گران شدن بلیت قطار

تین نیوز| شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با کذب خواندن اخبار رسانه ها در خصوص گران کردن بلیت های قطار و به منظور شفاف سازی، جوابیه را برای رسانه ها ارسال کرد.

به گزارش تین نیوز در راستای شفاف سازی قیمت بلیت های قطار، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جوابیه ی به ارائه توضیحاتی درباره اخبار منتشر شده در رسانه ها در روزهای اخیر پرداخت.

چهار بند از این جوابیه که در رد خبر گرانی بلیت قطار آمده بدین شرح است:
۱ـ در سال جدید شرکت‌های بخش خصوصی درخواست واقعی‌تر شدن نرخ‌های بلیت قطار را داشته‌اند اما شرکت راه آهن با مقاومت در برابر این موضوع و موکول کردن آن به بعد از سفرهای تابستانی، سعی کرد تا موجبات رضایت مردم عزیز را جلب کند. 
 
۲ـ در خصوص اعمال افزایش قیمت بلیت قطار از ۱۱ مهرماه سال جاری لازم به توضیح است که شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران پس از ارائه نرخ‌های پیشنهادی از سوی این شرکت‌ها و انجام کار کار‌شناسی دقیق، موضوع افزایش نرخ‌های بلیت قطار مورد بررسی قرار داد و ضمن حمایت از بخش خصوصی و با در نظر گرفتن شرایط جامعه نسبت به عملیاتی کردن آن برای ۷۰ درصد از قطار‌ها در سال جاری از ۲ تا ۲۴ هزار تومان اقدام کرد که با این تفاسیر، قیمت ۳۰ درصد از قطار‌ها افزایشی نداشته است. 
 
۳ـ طبق ماده ۶ قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی، دولت می‌تواند هزینه‌های بابت حق دسترسی به شبکه ریلی را دریافت کند که این مبلغ در گذشته دریافت نمی‌شده است اما به منظور پاسخگویی به انتظارات مردم مبنی بر ارتقا کیفیت ایستگاه‌ها و خدمات دهی آن‌ها بین صفر ریال (برای قطارهای کمتر از ۲۵۰ کیلومتر) تا ۵ هزار تومان (برای مسیرهای بالای ۱۲۵۰ کیلومتر) که بخش ناچیزی از هزینه‌های مربوط به بهره برداری از شبکه ریلی به راه آهن تحمیل می‌گردد، از مرداد ماه به صورت جداگانه افزوده شده است. 
 
۴ـ در حالی که از ابتدای سال در تمامی بخش‌های اقتصادی شاهد افزایش قیمت بوده‌اند، این شرکت با افزایش بهره وری سعی در جبران افزایش هزینه‌های شرکت در بخش بار و مسافر داشته و در جهت جلوگیری از افزایش نرخ تعرفه حمل بار و مسافر، هیچ گونه افزایش قیمتی را به جامعه تحمیل نکرده است.

شایان ذکر است شرکت راه آهن بنابر درخواست شرکت‌های ریلی برای توجیه مالی مطلوب‌تر و کاهش زیان،‌ بلیت قطار‌هایی که برای تاریخ ۱۱ مهرماه به بعد به فروش می‌رسند، با‌ رشد قیمتی ۲ تا ۲۴ هزار تومانی 70 درصد این بلیت ها موافقت کرد تا حدود ۳۰ درصد بلیت ‌قطارها بدون افزایش قیمت ارائه ‌شوند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.